Direktlänk till inlägg 5 juli 2017

Mittiveckan funderingar.

Av wiolettan - 5 juli 2017 09:12


Hos de flesta par är det mannen som får vänta på kvinnan då de ska iväg någonstans tillsammans. Det är vad jag har läst mig till och det är som jag i min omgivning har märkt, verka att stämma.


"Är du inte färdig snart? Hur länge ska jag behöva sitta och vänta? Måste det jämt ta så lång tid för dig att bli klar"?


Känner ni igen detta? Kanske, kanske inte.  Det gör i alla fall jag fast hos oss är det precis tvärtom. Det är jag som får sitta vid dörren, påklädd och färdig då vi ska ut på morgonpromenad eller annat. Mysingen går omkring fram och tillbaka och ordnar och donar. Han är snart klar. Går ifrån sovrummet till köket, till badrummet, till mysrummet, hallen och kanske sovrummet ett par gånger till. Det kan ta 5-10 minuter som för mig känns som minst 30 minuter. Är det vinter så känns det ännu värre, blir fort för varm med alla kläder på mig. Men. så har han också allting med sig, allt som jag  eventuellt kan behöva,  inget glömt, då det äntligen är dags att gå ut.


Har ni hört denna?


"Skynda dig, tåget går snart". Precis, de hann fram för att se bakändan på tåget. Bara att sitta och vänta på nästa.


"Om du hade skyndat dig så hade vi hunnit med tåget och då hade vi sluppit att sitta här och vänta".


"Om du inte skyndat dig, så hade vi inte behövt vänta så länge".


  

Styvmorsviol. Ångermanlands landskapsblomma. Så vacker och i mina färger.


 

Våren hade kommit i Trehörningsjö, lite senare än här. Nu är det sommar där.


 

Detta tror jag ska bli smultron. Min gissning.


 

Liljekonvaljer växte där, i mängder. Så vackra.


 

Som även denna fjäril är. Undrar om det är en Nässelfjäril.


    

Detta är en trana i alla fall.


  

Dessa? Ingen aning.


 

Den här vita saken visste jag förut vad det var för en fågel, men har glömt det nu. Ser heller inte ut som en fågel.



 

Här sitter jag på min brors förstutrapp och tittar ut över en del av hans ägor.





 
 
geddfish

geddfish

5 juli 2017 09:54

Min pappa fick alltid vänta på mamma, för hon skulle kolla att alla fönster var stängda osv.
Vackra naturbilder! Förstår att ni haft det ljuvligt.
Kram, Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Ditte

Ditte

5 juli 2017 10:18

Så vackra bilder du bjuder på. Njutbar! Styvmorsvioleerna är så vackra och även i mina färger.
Känner igen det där med att någon kan få vänta, men det är ganska sällan och aldrig om det är någon td att passa.

Din illa historia var rolig och visst stämmer den.
Önskar dig en fin onsdag.
Kram och många tankar.

http://dittemitti.se

 
Biggeros

Biggeros

5 juli 2017 12:12

Vilka vyer, natur och blomster du bjuder på!!
Gillar även styvmorsvioler och dess färg. Jag har även alltid gillat gullvivor och liljonkonvaljer. I denna familj är det min man som får vänta på mig. Inte så länge enligt mig:)

http://Biggeros.blogg.se

 
Susie på Stjärnarve...

Susie på Stjärnarve...

5 juli 2017 19:01

Njae, här är det nog gubben min som får vänta på mig. Men...det beror på att han tar bara hunden och kopplet och så år han ut och kör fram bilen. Eventuella saker som ska med som pengar, plånbok, påsar, mackor om vi ska picnick osv. det är jag som måste tänka på det. Likadant om vi ska på semester på fastlandet. Jag bokar hotell, bokar färjan, packar allt och han lägger fram dom få kläder han ska ha med, sen packar jag in dom också. Kollar att han fått med telefon, rakapparat, körkort samt jag alla biljetter och kartor osv. Sen tycker han alltid att jag tar för mycket saker med, men oj om det skulle saknas nåt på resan. Då kan han surt fråga; "-Har du inte med dig det!? Konstigt!!"
Men jag tror att det här är ganska typiskt, det är nog alltid en som är så här petig och en som inte bryr sig så mycket. *fniss*
KRAM
Susie

http://stjarnarve.blogspot.se

 
Primrose

Primrose

6 juli 2017 20:40

Gubben tycker att han alltid får vänta på mig ,-))))
Jag får vänta på mamma när vi ska ut, ,-)
Vackra blommor, bäst att njuta för nu blommar det vackert.
Är det inte tranor som flyger.
Fortsätt njut av det vackra, och roliga historia ,-))
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
kicki

kicki

7 juli 2017 14:46

Haha, min man får nog vänta lite på mej.
Han blir helt knas om man får komma försent, jag bara äsch det ordnar sej.
Jättefina bilder.
Ha det bra och varm Sommarkram

http://kicki-olsson-58.bloggo.nujuqf

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards