Direktlänk till inlägg 11 juli 2017

Början på något nytt.

Av wiolettan - 11 juli 2017 08:37


Mulet, plus 16 grader och det har regnat, vi fick några droppar på oss vid morgonrundan, men inte många.


 

Regnet har bildat ett fint vattenhjärta på gångvägen.


Om ni vill får ni säga Grattis till mig idag, för jag fyller år. Det är en jämn födelsedag, 76 år, mycket jämn. Känner mig inte som det, för det mesta och det gläder mig.


Vill ni höra något roligt?  Det är ju olika vad vi betraktar som roligt förstås. Detta hände i går.


Jo, jag kom ifrån badrummet till mysingen och visade honom en grå tofs i mitt hår.


”Har du sett, jag har blivit gråhårig, verkar som en dag till en annan, en hel slinga, inte bara några strån”.


”Vad ska du göra åt det då”? sa mysingen.


”Göra”? frågade jag, ”vad jag ska göra åt det”?


”Ja, men antingen så kan du färga det, eller klippa bort tofsen, eller kamma så att du gömmer den i ditt hår”.


Jag som inte hade tänkt att göra någonting. Förresten, jag håller nog fast vid det, det får vara. Eller? Nu blev jag velig. Klippa bort, det ser ju inte klokt ut, färga mitt hår, det har jag aldrig gjort. Gömma den? Ja, chansen finns ju att den inte ”vill” hålla sig gömd.


Låt ingen se ner på dig

för att du är gammal,

utan var en föredömlig

pensionär.


Ha en bra dag mina bloggvänner. Nu ska mysingen och jag ut och handla och sedan har jag en del att göra, men jag tittar in och ser hur ni har det, senare.









 
 
Preciosa

Preciosa

11 juli 2017 09:05

Gomorron Wiolettan!
GRATTIS! Feliz cumpleaños! Ja så säger man i mitt andra hemland. Det är en viktig ålder. Läst en statistik om att människan är som lyckligast vid 74 års ålder...Har en bit kvar och ser framemot det, särskilt nu hur det nu ska gå till.
Jag färgar alltid, är annars helt vit tror jag :) En slinga kan man väl ha. Kram P ♥

http://www.spanienblogg,se/preciosa

 
geddfish

geddfish

11 juli 2017 09:51

Fantastiskt att du "bara" har en slinga grått! Den kan du bära med stolthet 💚
Har den äran på din födelsedag! En fin ålder, som du är i.
Ha det underbart och varm kram 💚

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Ditte

Ditte

11 juli 2017 10:06

Stort grattis på födelsedagen! Önskar dig en riktigt bra dag! Och vad gäller ålder är det ju bara en siffra.

En grå tofs är bara fint. Och varför skulle man göra något åt den. Nej då, vi duger så bra som vi är.
Stor kram!

http://dittemitti.se

 
Ingrid

Ingrid

11 juli 2017 10:20

Grattis på födelsedagen! Då är jag ett år äldre än du, men jag har varit gråhårig, numera nästan vit, sedan jag var i 55 års-åldern. Jag tonade håret några år, men gav upp och låt det vara.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Primrose

Primrose

11 juli 2017 10:51

Stort Grattis till dig på din dag! ,-))) Hoppas dagen blir extra glädjefylld! "HURRA" "HURRA" "HURRA" "HURRA" Sen får du tänka dig en vacker bukett ,-)
Vilket härligt vattenpuss hjärta ,-) En gåva till dig denna dag.
Jo jag skrattade................låt du din grå tofs vara kvar ,-)
Om du ångrar dig kan du ju alltid göra något då.
Det är många som får grått hår tidigt .-)
Ha en härlig dag nu
KRAM från mig Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Att vara bara jag

Att vara bara jag

11 juli 2017 12:23

Grattis på födelsedagen! Jag börjar få lite gråa "slingor" i mitt röda hår nu. Visst funderar jag på att färga håret så jag slipper se dem gråa hårstråna men samtidigt... Ja jag har inte bestämt mig ännu.
Du har alltid tur att hitta hjärtan utomhus "ler"
Sror Grattiskram ♥

http://margot64blogspot.se

 
Lena

Lena

11 juli 2017 16:13

Stoooort & varmt Grattis fina fina Optimist!!! :))))

Har du först nu fått gråa hårstrån?? det har jag haft länge, pust pust ;)

Inget regn här på länge, såg i lördags å Nyhetsmorron att vår stad Borlänge låg 2:a i soltoppen i landet!! :)) inte för att det riktigt känns så, men jag är nöjd med vädret, & för en svampletare som jag älskar jag åxå regn hi hi ;)

Varm kram & fin dag!! *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

12 juli 2017 10:28

Grattis till dig så här en dag i efterskott! En grå tofs hade jag inte gjort någonting åt men det är naturligtvis så olika vad man tycker om det ;-)

Kram och ha en bra dag!

http://znogge.wordpress.com

 
Gunnel

Gunnel

12 juli 2017 16:56

Stort grattis i efterskott! Vilket fint hjärta du fick där på vägen. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Tezz på S/Y Andromeda

Tezz på S/Y Andromeda

12 juli 2017 17:52

Grattis i efterskott! Åh du ser alltid hjärtan överallt, underbart. Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

12 juli 2017 18:34

Åå såmycket jag fått lösa ikapp nu i ett svep, det är så trevligt att ta del av dina tankar. Jag gratulerar till en stilig grå hårslinga, ett hanterbart antal hjärnceller och ytterligare ett år i räkningen. Hurra! I efterskott. Kram Lena

http://Degislivet.bloggplatsen.se

 
kicki

kicki

12 juli 2017 19:51

Ett jättegrattis till en fantastisk bloggvän. Hoppas din dag har varit underbar.
En grå tofs, det är ju fantastiskt.
Jag har färgat håret länge.
Du är så härlig med d i natt fina hjärtan som dyker upp här och var.
Grattis 🎉 grattis🎂🎶

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
Susie på Stjärnarve...

Susie på Stjärnarve...

12 juli 2017 22:56

GRATTIS! Jag hoppas du gjorde nåt trevligt på födelsedagen. För att få nån present är inte längre så aktuellt...man har ju numera "allt"!!
Själv fyller jag 72 den 26 och då ska jag be min gubbe att han tar ut mig - och Santos - på lunch. Vi har ett favoritställe längst ner på sudret (södra gotland) där man t.o.m får vatten till hundarna. Mycket trevligt!
STOR FÖDELSEDAGSKRAM
Susie

http://stjarnarve.blogspot.se

 
Viola

Viola

12 juli 2017 23:07

Grattis så här i efterskott. En liten grå tofs gör väl ingenting.
Själv är jag vithårig men färgar mig lite blond. Ibland tänker jag sluta med det. Jag har ju åldern inne att vara silvervit, men trivs inte med det.
Ha det bra och en grattis-kram

http://polargrevinnan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards