Direktlänk till inlägg 13 juli 2017

Tack!!!

Av wiolettan - 13 juli 2017 06:58


Ett    -stort TACK för alla snälla födelsedagshälsningar på min födelsedag. Det gladde  mig mycket.


Jag blev ordentligt firad. Blommor, champagne förgyllde också dagen. Gratulationskort per post, det tycker jag fortfarande är mycket roligt. Blir lycklig som ett litet barn. Besök fick jag, många telefonsamtal och SMS. Ja, det var en finfin dag. Jag drack till och med kaffe, annars är jag en tedrickare. Vi satt ute på balkongen och njöt, fint väder och kaffet som mysingen hade kokat var gott och starkt.


På tal om starkt kaffe. Kan inte låta bli att berätta en historia som jag hörde igår.


En pastor var på besök hos en äldre dam och blev bjuden på kaffe.


"Hoppas och tror", sa gumman, "att kaffet är lagomt starkt".

Pastorn smakade på sitt kaffe vilket han tyckte var ovanligt svagt, och sa:

"Här hjälper det varken med hopp eller tro, här hjälper det bara med böner".


Nu ska vi strax äta frukost och sedan på förmiddagen har vi en hel del att stå i.


Först ska jag till doktorn på vårdcentralen. Jag ska ta ett PK prov igen. Tog ett förra torsdagen och då var det endast 1,9 vilket är för lågt så de ville kolla om en vecka igen. Hoppas att det är bra idag.


Ha en finfin dag. Här skiner solen och det är cirka 12 plusgrader nu.


Förresten, tack för alla synpunkter om min gråa slinga i håret. Har nu bestämt mig. Jag gör inget åt det, ännu.


 

En morgon, inte i dag, hällde jag frön på min filmjölk och då bildades det detta hjärta.




 

På en trottoar tog jag denna bild.


 

Några ord att tänka på i dagens stressade samhälle.





 
 
geddfish

geddfish

13 juli 2017 09:26

Kaffe ska vara starkt för att vara gott. Svagt kaffe är ett minus utomlands
Lycka till på vårdcentralen!
Och TID, det har vi ju egentligen, så länge vi varar. Synd att slösa bort den.
Morgonkram! Sköt om dig, fina!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Tezz på S/Y Andromeda

Tezz på S/Y Andromeda

13 juli 2017 09:45

God morgon! Kaffet måste vara starkt, annars får jag ont i magen. Undrar varför det är så? Fina hjärtan, som alltid. Hoppas det går bra på Vårdcentralen. Här är 15 grader, sol moln och nordliga vindar. Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

13 juli 2017 09:46

Jag är en inbiten tedrickare men om jag någon gång väljer kaffe så ska det vara starkt. Starkt bryggkaffe för annars kan det vara för min del. Härligt att du blev så firad på din dag och visst är det roligt och personligt med handskrivna hälsningar. Hoppas det går bra på vårdcentralen!

Kram och ha en fin dag!

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

13 juli 2017 09:51

Min svärmor kokade väldigt svagt kaffe, faktiskt av snålhet, för hon var väldigt sparsam. Så när det skulle ordnas med kalas var det min svägerska som stod för kaffekokningen så det skulle bli gott och det föranledde vid ett sådant tillfälle en av gästerna att säga till svärmor.
"Det var väldigt gott kaffe! Det kan inte vara du som har kokat det." Och det var det ju inte.
Ha en fin torsdag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
kicki

kicki

13 juli 2017 10:03

Varsågod, härligt att din dag blev toppen.
Älskar verkligen dina hjärtan du hittar i allt, det är otroligt.
Visst är drt kul med riktiga vykort.
Jag skickar i alla fall till jul.
Ha en fin dag, jag har tagit en lång sovmorgon, och mannen ropade att kaffet var klart.
Kramar

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
Primrose

Primrose

13 juli 2017 11:43

Härligt att du njöt av din födelsedag som verkar ha blivit jättefin!
Håller tummen att provet visar sig vara bra idag!
Hjärtan överallt, det är glädje för mig! ,-))
Det gör du rätt i en grå tofs är bara charmigt.
Böner hjälper ibland alla fall, söt historia ,-)))
Ha en fin dag nu.
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Ditte

Ditte

14 juli 2017 06:39

Vilken fin födelsedag, roligt att bli firad. Och vackert väder också. Än bättre.
Hoppas nu att ditt prov är är "mer gynnsamt!.
Kaffe dricker jag gärna , men det får inte vara blaskigt. Utomlands har jag ofta med mig lite extra pulverkaffe som jag kan lägga i för att förbättra styrkan.
Och tid! Ja, visst finns den, men det är ofta frågan om hur vi disponerar den. Att stanna upp, ta ett andetag och hinna uppleva är viktigt.
önskar dig en fin fredag.
Kram och tankar till dig.

http://dittemitti.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards