Alla inlägg under januari 2018

Av wiolettan - 5 januari 2018 10:03


...jag har gått ut idag. Liten promenad, men dock en promenad.


Skönt, för jag älskar frisk luft och inte var det halt heller. 2 plusgrader och regnet hänger i luften.


Dagarna går så fort och jag är glad och tacksam för att jag får vara med.


På julaftonen var en väninna här och mysingen dukade upp till en liten julmiddag. Det vanliga var med som skinka, köttbullar, prinskorv, sillar, fru Jansson, revbensspjäll o.s.v Så tog han fram rödbetsburken som vi hade köpt strax före jul, för den gamla var slut.


 

Kan ni se vad det står? Jo, Felix rödbetor. Så långt var det bra men då han öppnade burken så fanns där inga rödbetor men däremot lingonsylt, eller rårörda lingon.


Felix rödbetor. Felix betyder lycka och vi blev lyckliga över deras misstag. Fick oss ett gott skratt dessutom. Vi har inte klagat utan behåller lingona, på julbordet hade vi ju rödbetssallad istället.


 

Vår julkyrka, lyser ännu. Den är gammal.


 

Ännu äldre är denna julkrubba. Figurerna håller, men själva krubban är anfrätt av tidens tand.



Det är en konst

att se det vardagliga

med nya ögon.









Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards