Alla inlägg den 5 juni 2018

Av wiolettan - 5 juni 2018 11:48


... min mysing som fyller 76 år. Idag  blir han lika ung, eller lika gammal som vad jag är.


Han bär sin ålder med heder och får vara frisk. Den enda medicin han äter är en halv blodtryckssänkande, men jag tror att den kan han snart slopa också. Han är betydligt friskare nu än han var då vi gifte oss 2010.



 

Det är skönt att ha en lite yngre friskare man som kompletterar mig. Här en bild av honom i fjol då han fyllde 75 år och vi hade tagit in på Världshuset Stenkullen i Östergötland och fick övernatta i denna härliga himmelssäng.


Vi var till Farsta igår på en förträffligt god middag hos min äldsta bror som fyller 91 år om några dagar. Där så började vi att prata om ålder och hur det kom sig att jag och mysingen träffades. Min bror tycker inte att det är konstigt att vi håller ihop, han har sett oss tillsammans så mycket och jag tror att han tror att det är det "perfekta äktenskapet".


 

Här är vi i Ångermanland, på semester, för två år sedan. Vi åker strax dit igen.


 

Men nu först så ska min man grattas och hurras för. Lite ballonger är aldrig fel. Svenska flaggans färger passar ju bra. Den här bilden är tagen vid ingången till vårt hus.


Att fira födelsedag är sunt!

Säga nå´t annat är bara strunt.


Fakta visar att de som firar flest,

är de som lever längst och mest.


Gratulation till Paul min trofaste vän.

Kan inte tro du är 76, än sen,


du bär dina år på ett härligt sätt!

Tusen grattis och kram från mig Wioleth.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards