Direktlänk till inlägg 11 oktober 2019

Njut av ögonblicket.

Av wiolettan - 11 oktober 2019 09:31


Dagarna går så fort, knappt att jag hinner med och än mindre att jag kan ta mig tid att skriva i bloggen. Ja, i rättvisans namn så är det väl så att ibland har jag inte tid och ibland finns inte orken eller inspirationen där den ska vara.


Har något hänt då? Nja, det som händer i vanliga livet då allt flyter på i normala banor. Bra så.


Vi besökte storstaden ännu en gång. Både jag och mysingen behövde något värmande på fötterna att ha då vi vandrar ut i tidiga ottan. Jag har lite svårt att få tag i skor som passar och som jag trivs i. Det gick väl lite så där, kanske blir det bättre.


Jag har varit och klippt mig. Kanske blir det också bättre.


Damerna på SPF hade en träff på en modeshop. Vi tittade på kläder och handlade vi, så fick vi 10% rabatt, inte dåligt och det bjöds även på bubbel och mackor. Jag köpte ett par långbyxor och en liten top.


Min förra mans barnbarn, med sin pappa hälsade på oss i helgen och det var så trevligt och annorlunda. De bor ju inte precis nära oss eller varandra men nu passade det sig så, att vi kunde ses här hemma hos oss. Killen, som är 23 år är intresserad av matlagning, så då han var här i samband med min födelsedag, i juli,  så sa jag att nästa gång kunde väl han laga maten.


Han blev glad över erbjudandet och nu kunde det bli av. Speciellt roligt var det ju att hans pappa också ville vara med, och kunde det. Han var bara 4 år då jag kom in i bilden så han har ju, så att säga, vuxit upp med mig och vi har alltid mycket att prata om.


Vi fick inbakad oxfilé, vilket var ljuvligt gott. Jättefin middag, helt underbart. Även att få umgås med dom är mysigt.


   

Jag blir så glad då jag får blommor.


   

Hittade ett silverhjärta som hade brustit. En mycket vacker ring, den bara låg där på gatan.


   

Här finns det 2 hjärtan, i alla fall som jag ser det. Kanske är jag ensam om det, eller? Ser ni 2 hjärtan?



 

Mycket bra uppmaning. Att inte förspilla sina dagar är viktigt, att göra så gott man kan med det man har fått.



 
 
Preciosa

Preciosa

11 oktober 2019 09:58

Hej Wiolettan!
Roligt med ett inlägg så vi vet var vi har dig :-) Ja tiden ramlar i väg utan att man fattar :-)Förstår att det var fint med ditt besök!
Här är varmt...bor i en bastu känns det som men graderna har gått ner lite. Orkar iaf gå en del...till och från caféer hahaha...
Ha det bra! Kramar! P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

11 oktober 2019 11:42

Tack Preciosa.
Visst går tiden fort. Ibland undrar jag hur jag hann med i yngre da´r. Nu som pensionär borde man ha all tid i världen, tycker jag, ändå känns det som om man gärna skulle vilja att veckan hade några fler dagar, lördagar till exempel.
Fortfarande varmt hos dig? Så jobbigt. Är det för varmt så tycker jag att man orkar mindre.
Hoppas att det är nära mellan caféer då. Kram.

 
Ditte

Ditte

11 oktober 2019 12:22

Visst är det viktigt att ta till vara dagen. Vi vet kanske vad vi har idag men inget om morgondagen. Sista bilden är väldigt "talande". Ingen ide att bara slå sig till ro om man orkar och kan göra det man tycker om. Men visst tryter både ork och inspiration ibland.
Vad roligt med träff hos er och extra fint med en egen kock. Förstår att det blev lyckat.
Jodå jag ser två hjärtan. Ett fik jag titta extra efter.
Önskar dig nu en fin helg.
Stor kram

http://https:/dittemitti.se

wiolettan

11 oktober 2019 16:11

Så sant, om morgondagen vet vi inget.
Ja, jag tror att det är viktigt att inte bara sätta sig ner utan röra på sig, om man kan, se nya saker och "följa med".
Vi får försöka ta de dåliga dagarna och rätt som det är så ljusnar det.
Jag tyckte om att han ville komma hit och laga mat åt oss, det är vi ju inte bortskämda med.
Aha, du kan se två hjärtan. Jag var osäker om de skulle synas. Kram.

 
Anki

Anki

11 oktober 2019 14:06

Skönt att se att du mår bra! Så trevligt med besök och så roligt att han fixade maten - och så vackra blommor du fått - förstår att du är glad över dem! Jag ser också två hjärtan!
Ha det gott!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

wiolettan

11 oktober 2019 16:13

Tack Anki. Jag mår rätt så bra, efter hur det nu är.
Det var ett skojigt och annorlunda avbrott i vardagen, fast nu var det ju helg förstås.
Fint att två hjärtan syns. Det var så märkligt att de bara dök upp så där. Kram.

 
Znogge

Znogge

11 oktober 2019 14:48

Vilket trevlig besök ni fick och jag förstår att det känns bra att hålla kontakten. Du har förmodligen varit en viktig del i hans liv. Så god maten lät!

Kram och ha en finfin kväll!

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

11 oktober 2019 16:18

Det var trevligt och roligt. Han jobbade på verkligen och gjorde till och med smördegen själv, fast hans pappa tyckte att det kunde han ha köpt färdigt.
Jo, jag var ju som hans mamma från 4-års åldern. Kram.

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

11 oktober 2019 14:50

så trevligt besök!

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

11 oktober 2019 16:18

Kan bara hålla med.

 
Gunnel

Gunnel

11 oktober 2019 18:10

Så trevligt med besök. Inbakad oxfilé är gott...vilken festmiddag du fick. Visst ser jag två hjärtan. Jag tror att är det något man tycker om så ser man det med en gång. Jag upptäcker t.ex allt som är orange även om det bara är smådetaljer. Vilken bra uppmaning att göra nuet till en trampolin. Kram

http://sigrid-gnnelsblogg-blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

11 oktober 2019 19:22

Det var ett trevligt besök på många olika sätt.
Att få så god hemlagad mat sig serverad var också speciellt.
Så kan det vara Gunnel, vi dras till det vi är intresserade av och för mig blir det hjärtan och änglar.
Aha, orange är din färg, ja den är fin. Kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Kvinnan på taket

Kvinnan på taket

12 oktober 2019 10:59

Trevligt med besök! Det får även jag snart, barn under höstlov, vänner kommer, och det blir ett väldigt välkommet avbrott i ödsligheten i skogen.
Ha en trevlig helg! Nu ska jag gå ut i skogen och se om jag kan hitta lite mer trattkantareller.

http://kvinnanpataket.blogg.se

 
wiolettan

wiolettan

12 oktober 2019 11:28

Så roligt för dig. Då blir det lite annorlunda och trevligt.
Ödslighet i skogen, det låter lugnt och skönt i mina öron, men jag kan förstå att barn och vänner är hjärtligt välkomna.
Hoppas att du kan hitta lite kantareller. Kanske blir det en god sås så småningom. Trevlig helg du med.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

12 oktober 2019 17:08

Vilken alldeles utmärkt uppmaning!!
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

14 oktober 2019 09:29

Ja, den ska vi ta till vara på.
Detsamma tack. Kram.

 
Augusta

Augusta

13 oktober 2019 00:34

Vilken middag ni åt! Förstår att ni hade det trevlig med så god mat och minnen att prata om. På bilden där vi skulle titta efter hjärtan. Där ser jag bara ett och det är rött :D Att ta vara på tiden är ett bra råd. Men tyvärr, vissa dagar är innehållsrika medans andra lite tråkiga och man gör inte så mycket.
Kram till er båda!

http://nouw.com/gulahuset

wiolettan

14 oktober 2019 09:32

Det var så otroligt gott allting.
Men, som Peter sa, det bästa är att få träffas och umgås.
Det röda hjärtat i hörnet syns tydligt, men det större syns inte lita tydligt, kanske bara i min fantasi. Men den stora vattenfläcken till höger, tolkar jag som ett hjärta.
Dom tråkiga dagarna får vi använda till att hämta ny kraft och inspiration. Kram tillbaka från oss båda.

 
wiper

wiper

13 oktober 2019 09:26

Jag känner likadant som dig och därför vilar jag från facebook för det blev lite för mycket. Det räcker att blogga när man dessutom har skador som måste skötas om. Vad kul du har haft det på modevisning och gott att äta. Sånt piggnar man till av. Annat härligt besök hade du också och det livar upp.

Nu blev jag nostalgisk för min pappas specialitet var just inbakad oxfilé

Vilka vackra blommor du fick. Vad trist för den som tappat ringen. Jag har själv tappat både armband, ringar och annat som bara ramlat av mig. Dåliga lås antagligen. Jag ser bara ett hjärta

Bra uppmaning på slutet

Ha en skön söndag
kram från
Malin



http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

14 oktober 2019 09:36

Eller hur, vi måste ju klara av det vardagliga livet och inte känna oss stressade, för det är inte alls bra, varken för själen eller för kroppen.
Lite annorlunda i vardagen, det som inte händer varje dag, piggar upp och ger oss ny energi och glädje.
Aha, din pappa tyckte om inbakad oxfilé. Ja, det var otroligt gott, för mig var det första gången som jag åt det.
Ja, det är så tråkigt att tappa smycken eller annat som betyder något för en.
Tack Malen och kram tillbaka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards