Alla inlägg den 16 oktober 2019

Av wiolettan - 16 oktober 2019 07:14


Den första gåvan är styrka. Upptäck nya djup i den, när situationen kräver det.

Den andra gåvan är skönhet. Låt dina gärningar reflektera dess djup.

Den tredje gåvan är mod. Tala och agera med mod och var djärv nog att följa din egen stig.

Den fjärde gåvan är medkänsla. Var givmild mot dig själv och mot andra. Förlåt dem som sårar dig, liksom du ska förlåta dig själv när du gör misstag.


Den femte gåvan är hopp. I varje situation, genom varje årstid, känn tillit till godheten.

Den sjätte gåvan är glädje. Den ska bevara ditt hjärta öppet och fyllt av ljus.

Den sjunde gåvan är talang. Hoppas att du upptäcker din egen speciella gåva och använd den i det godas tjänst.

Den åttonde gåvan är fantasi. Den kan ge näring till dina visioner och drömmar och är en fantastisk tillgång.


Den nionde gåvan är förundran.  Förundras över det mirakel som är du och över den värld som du lever i.

Den tionde gåvan är vishet. Lyssna till vishetens stilla röst, när den leder dig från kunskap till förståelse.

Den elfte gåvan är kärlek. Hoppas att du kan få uppleva hur den växer varje gång du ger av den.

Den tolfte gåvan är tro. Låt den växa stark i dig.



Ta vara på dina tolv gåvor och var lyhörd för andras gåvor runt omkring. Då kommer du att upptäcka flera gåvor som är unika just för dig.


   

Rönnbärsträd utanför vårt fönster. Mat till fåglarna i vinter om bären får vara kvar så länge.


Nu strax iväg till sångövning. Ha en finfin dag fast den ute är gråmulen och med lite regnstänk. (Inte slätregn.)




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards