Direktlänk till inlägg 6 mars 2020

Det mest fantastiska är verkligheten.

Av wiolettan - 6 mars 2020 08:14



Jag skrev för några inlägg sedan om att jag drömmer så mycket och ibland riktigt otäcka mardrömmar.

Nu måste jag bara berätta något roligt, då det gäller drömmar.

                                                  

                                         

I går natt så drömde jag att jag var ute och åkte tunnelbana, eller tåg, osäkert vilket, både ock kanske. Jag virrade som vanligt bort mig, sprang och letade och hittade inte rätt vagn, eller så var det fel

station som jag hamnade på.  Jag blev mer och mer förtvivlad och hjärtat bultade i bröstet. Så vaknade jag med hög puls och bankande hjärta, glad över att vara hemma och att det bara var en dröm.


På morgonen berättade Mysingen att han hade varit ute och rest och hade tappat bort mig. Han sprang runt och letade och blev mer och mer orolig, eftersom han visste att jag hade dåligt lokalsinne.


”Är hon borta nu igen, men var är hon, var ju här alldeles nyss”? Så vaknade han och där var jag.


Vi hittar kanske inte varandra i drömmarnas värld, men i den riktiga världen har vi som tur är funnit varandra.


 

Ett hjärta som jag fann på bordet, av skräp, av något slag. Märkligt. Ser ni det, fast det är litet?


Idag sol och några minusgrader, men det ska bli varmare. Halt har det varit och kanske är, har jag hört på radion om, i alla fall i Stockholmsområdet. Jag har inte varit ute ännu idag, får se hur det blir framåt dagen.


Vi borde städa idag, men ingen av oss har lust, eller ork.


Jag gillar arbete, det fascinerar mig.

Jag kan sitta i timtal och titta på.




 

En tulpanbukett som Mysingen har fått.


 
 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

6 mars 2020 09:36

kul att du minns dina drömmar, tänk att ni drömmer samma! Dessa soliga dagar får en att bli glad.

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

6 mars 2020 16:53

Många drömmar minns jag då jag vaknar och är de trevliga så är det bara roligt.
Idag har solen verkligen lyst över oss.

 
Primrose

Primrose

6 mars 2020 11:47

Sitter och ler åt dina slutord ,-))
Hjärtat ser jag......får ju själv hjärtan i alla storlekar och av vad som helst i min väg, och jag bara älskar det! ,-))
Vilken dröm, så kul att ha varsin dröm som hänger ihop! ,-))) Har aldrig hört om det förut, riktigt kul .
Ha en härlig Helg! KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

wiolettan

6 mars 2020 16:57

Är man lat så är man.
Det var ett litet hjärta men jag fick syn på det, alltid lika roligt. Där är vi lika, detta med att hitta hjärtan som förgyller vår vandring.
Det var verkligen ett roligt sammanträffande och att vi berättade för varandra vad vi drömde, för det är ju inte alltid vi gör det.
Nej, jag har heller aldrig hört om det förr.
Trevlig helg Primrose och kram till dig.

 
Anna-Lena

Anna-Lena

6 mars 2020 11:54

Ett sådant drömsammanträffande. Härligt att kunna känna sådan gemenskap även i sömnen.Här, en bit söder om Ulricehamn, skiner solen genom tunna moln. Har varit en fin förmiddag, men Nu är molnen på väg in. Ha en fin dag!

http://femfemman.blogspot.com

wiolettan

6 mars 2020 16:59

Visst var det, riktigt roligt. Men, vi styr ju inte själva vad vi drömmer så det kan ju bli hur som detta.
Idag har vi också fått sol, hela dagen har den lyst.
Ha en finfin fredagskväll.

 
Ditte

Ditte

6 mars 2020 17:21

Bog var båda drömmarna lite obehagliga. Du drömde att du virrade bort dig och Mysingen att han tappat bort dig. Himla tur att inget av det hände. Men i drömmarna bearbetar man ju olika saker och på olika sätt. Men intressant nu att ni båda gjorde det samma natt.
Jätteskönt väder var det idag så kanske kom ni ut på en tur.
Vad gäller städning hade inte vi heller lust just idag.
Vilken fin tulpanbukett ni kan njuta av till helgen. Blommor sprider glädje.
Trevlig helg.
Varm kram

http://https://dittemitti.se

 
wiolettan

wiolettan

6 mars 2020 20:46

Båda våra drömmar speglar nog i viss mån hur vi ibland känner oss. Jag irrar runt och Mysingen tappar bort mig då, men som tur är så hittar vi varandra igen.
I drömmarna kan det vara annorlunda och då vaknar man.
Ja vi gick ut en liten stund i soligt vårväder nästan, fast det var bara några enstaka plusgrader men i solens sken, kändes det nästan som vår.
Vi skippar städningen och ser om lusten återkommer en annan dag.
Det var en mycket fin bukett som han fick, roligt.
Önskar dig också Ditte en trevlig helg.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Preciosa

Preciosa

7 mars 2020 09:07

Hej Wiolettan!
Ja drömmar är lite skrämmande i bland. Måste väl vara när man sover lätt annars skulle man ju inte komma i håg dom. Tror nog att om man är en känslig och orolig typ att man drömmer lite oroliga saker. Varför inte roliga :-)
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

8 mars 2020 09:11

Det tror jag också, sover lätt och vaknar lätt. Skönt att kunna sova lugnt och skönt utan störande drömmar.
Håller med dig Preciosa, ju mer rädd, orolig och ängslig man är ju mer speglas ju det i drömmarnas värld också. Kram!

 
Eva

Eva

7 mars 2020 11:25

Usch ja drömmar kan vara hemska...tur ni har varandra IRL alla fall :) sött hjärta ha en fin lördag kram

http://evasblogg.blogg.se

wiolettan

8 mars 2020 09:14

Dom är lite skrämmande ibland och jag tror att mina mediciner har gjort att de har blivit fler.
Det känns bra att vakna och se att allt är som vanligt, med Mysingen bredvid i sängen.
Tack och hoppas att du också få ha det bra. Kram.

 
geddfish

geddfish

7 mars 2020 13:05

Jag drömmer också flitigt och ofta är jag ute och reser.
Detta var lustigt med er två att ni kopplades ihop i drömmen liksom. Tur ni har varandra i verkligheten!
Trevlig lördag, kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

wiolettan

8 mars 2020 09:16

I och med att vi har rest en hel del, både du och jag, så återspeglas det nog i våra drömmar på ett sätt.
Att vi samma natt hade liknande drömmar var ovanligt, men rätt så skojigt.
Tack och kram till dig Gerd.

 
Skogsälvan

Skogsälvan

7 mars 2020 17:59

Drömmar är intressanta, ibland kan de även säga oss en del om oss själva. Tulpaner är vårens blommor, så vackra. Ha en fin helg
KRAM

http://www.skogsalvan.bloggplatsen.se

wiolettan

8 mars 2020 09:18

Jo, nog är de intressanta på många sätt, men, jag skulle önska att jag kunde tyda dom så att jag vet vad de säger om mig. Att jag är ängslig för att virra bort mig, det säger dom tydligt.
Tulpanbuketten som Mysingen fick är så vacker och påminner oss om att våren snart är här.
Trevlig helg och kram till dig.

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

8 mars 2020 04:12

Du och Mysingen är verkligen ett romantiskt par. Det är
så roligt att läsa om era erfarenheter, och hur ni tar hand
om varandra.
Jag drömmer ytterst sällan - åtminstone kommer jag inte ihåg.
De ggr jag drömt, var alltid före en stor resa. Jag befinner mej
i storstäder och går vilse, kommer inte ihåg namnet på hotellet,
tog inte med mej handväskan, har ingen aning om hur jag ska komma
"hem". Brukade vakna alldeles uttröttad Men nu reser jag inte
och drömmer inte heller. - Önskar dej många, många fler
hjärtan på livets stig.

wiolettan

8 mars 2020 09:23

Vi möttes ju på äldre dar, efter var sina liv på annat håll och har nu i mars varit gifta i precis 10 år. Det ska vi fira, hade vi tänkt.
Skönt att slippa drömma, kan jag tänka mig. Jag tror att man då får en lugnare sömn, utan "störande" moment, men jag vet inte. Mardrömmar, det vet jag i alla fall, är ett otyg.
Då hade du sådana drömmar som jag har nu, ungefär, ute och reser, hittar inte, har glömt saker och så vidare. Ofta upptäcker jag då jag kommer fram att jag har glömt att packa resväskan och har inget med mig.
Att slippa detta är skönt, märks då man vaknar, i och med att hjärtat går på högvarv.
Tack snälla Ruth. Varm kram till dig.

 
Gunnel

Gunnel

8 mars 2020 15:11

Så underligt att ni drömde nästan lika. Visst ser jag hjärtat! Städning är något som man kan skjuta upp...det finns alltid kvar att göra senare ifall man känner för det. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

wiolettan

10 mars 2020 09:18

Det var ett märkligt sammanträffande, tyckte vi också.
Ja, det är bra, dammtussarna är ju kvar och påminner om att det måste göras, så det går inte att hoppa över så länge som helst.
Kram.

 
gun

gun

8 mars 2020 21:28

Vad kul med drömmen.. och ditt hjärta kan jag se. Städa, ja det är något som man gärna vill hoppa över men ibland ett måste.
Önskar dig en fin vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

wiolettan

10 mars 2020 09:20

Det var speciellt med våra drömmar den natten, lite märkligt faktiskt.
Jag har ju bra på det sättet att Mysingen han dammsuger, så det tyngsta arbetet slipper jag.
Tack detsamma till dig Gun. Kram!

 
wiper

wiper

10 mars 2020 08:02

Jag hade själv en dröm i natt som jag skrev om. Era drömmar blev sammanflätade så märkligt och vad härligt att ni fann varandra i verkligheten

Jag ser hjärtat tydligt och du verkar stöta på såna lite överallt, så kul. Det på slutet med arbete var roligt ;)

Ha en härlig tisdag
kram från Malin


http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

10 mars 2020 09:22

Drömmar kommer och går och ibland så kommer man ihåg dom och ibland inte. Att våra drömmar, liksom hörde ihop den natten, var märkligt och att vi kom att prata om vad vi hade drömt, för det är ju inte alltid som vi gör det.
Det finns många hjärtan ute på våra promenader.
Tack och detsamma till dig Malin. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards