Direktlänk till inlägg 30 mars 2020

Måndag och det känns lite si så där.

Av wiolettan - 30 mars 2020 09:10



Har lite ont i halsen och min temperatur brukar vara 36.6, men i morse var den 37,4. Så, vi tog ingen morgonrunda och det känns lite ovant, helst nu då det är den enda uteluften som jag unnar mig. Min Mysing gick iväg till apoteket och skulle handla lite samtidigt. Skönt att han är frisk. Hans bästa vän ligger på Södersjukhuset i Corona smittan.


Livet har tagit paus, känns det som.


Men, det finns så snälla och omtänksamma medmänniskor. Vi har ju de senaste veckorna varit ute och vandrat tidiga mornar och även runt Lötsjön flera gånger.


Har då mött flera av våra ”gamla gåvänner”. Alla har undrat hur vi har och har haft det, varför vi inte har synts till och så vidare.


Min frisörska ringde mig i fredags och undrade. Omtänksamt. Vi ringer ju aldrig varandra annars.



   

Men det är klart, länge sedan jag var där nu och jag har blivit långhårig. Hästsvans får det bli. Inte lätt att ta en bild av sig själv i nacken.


Efter en morgonpromenad då vi kom till hissen hemma, så mötte vi en granne som glatt ropade:

”Men, titta där är ni ju. Jag har undrat så hur det har varit med er, inte sett er på så länge.  Jag hade tänkt att jag skulle lägga en lapp i brevlådan och fråga om ni behövde något. Det är bara att ringa på hos mig eller säga till om ni behöver något.  Var inte rädda för att säga till".




 

Ser ni hjärtat mellan Mysingen och mig?



 

Här en liten närbild där det syns bättre.



Om det känns som om Gud är långt borta.

Kom ihåg. Det är inte Han som har flyttat på sig.




 
 
Gunnel

Gunnel

30 mars 2020 10:02

Det finns många omtänksamma människor och man blir så glad över att läsa det. Hoppas du piggnar till snabbt. Det är verkligen ingen rolig tid vi lever i nu, men det gäller att försöka göra det bästa av den. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

wiolettan

30 mars 2020 12:13

I nöden prövas vännen, är det ett ordspråk som lyder och det verkar stämma bra.
Tack, det hoppas jag också, halsont och feber försvinner.
Vi kan bara försöka leva så bra som möjligt och lyssna på de som vet mera och hoppas att det är rätt. Kram.

 
Ingrid

Ingrid

30 mars 2020 11:16

Du blir säkert jättefin i hästsvans!
Ha en fin dag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

30 mars 2020 12:14

Tack det får jag också hoppas. Ännu så länge dröjer det innan jag kan gå och klippa mig.
Tack detsamma Ingrid. Kram!

 
Primrose

Primrose

30 mars 2020 11:37

Nu hoppas jag verkligen att Mysingens bästa Vän blir frisk! Och att du piggnar till, många har ju ont i halsen, har själv fått halsont och känner mig trött, har inte tagit tempen men har som normalt låg temp som du har!
Så rart av frissan att ringa och fråga hur du mår, och grannen! ,-) Det finns många omtänksamma vänner, grannar, och andra man inte känner alls!
Härligt att ni har kunnat tagit promenader, men nu får du krya på dig!
Jag ser hjärtat på båda bilderna ,-)
Ha det jättefint nu, Krya på dig! STOR KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

wiolettan

30 mars 2020 12:19

Ja, det är det viktigaste. Han är ju verkligen i riskgrupp.
Ont i halsen och förkylningssymtom kan vara vad som helst, men jag har hållit mig undan folk väldigt mycket de senaste veckorna.
Det var omtänksamt av frisörskan, tycker jag verkligen. Att hon tänkte på att jag inte hade varit där på länge och så är jag ju äldre också.
Vi har varit ute på promenad varje dag, länge nu, men idag gick det sämre för mig, fick hålla mig inomhus.
Härligt då hjärtan kommer i vår väg. Denna bild var från igår.
Tack Primrose och var rädd om dig också. KRAM!

 
wiper

wiper

30 mars 2020 12:14

Hoppas det bara är en vanlig förkylning. Hoppas Mysingens vän snart är frisk igen. Det känns verkligen som livet tagit paus. Allt är är så overkligt. Ja du det är härligt att det finns så fina och omtänksamma människor. Jag hade också fått rätt långt hår men inte så som ditt men det ser ju så fint ut med ditt tjocka hår och svansen. Vilka härliga grannar och man ser att det är ett samförstånd när man träffar folk ute. Alla håller avståndet och vi nickar åt varandra

Du är förföljd av hjärtan och det är inte det sämsta ;) härligt

Sköt om er ni båda och ha en fin början på veckan. Krya på dig
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

30 mars 2020 12:25

Det hoppas jag också, verkligen. Något annat vill jag inte tänka på.
Ja, vi är oroliga för honom och kan bara be om, att allt ordnar sig till det bästa.
Overkligt är det och kommer väl att förbli så länge än, vad jag kan förstå.
Hjälpsamma människor är guld värda.
Det är roligt att det finns dom som tänker på andra och inte bara är sig själva nog.
Tack, jag tycker att håret hänger lite mindre om jag sätter en gummisnodd i det.
Det, hjärtat, bara fanns där på trottoaren i går då vi vandrade ut.
Tack snälla och detsamma till dig Malin. Kram.

 
Skogsälvan

Skogsälvan

30 mars 2020 12:26

Vilket fint långt hår du har!
Här är min dotter sjuk nu, och hon är livrädd att det ska vara corona.
Krya på dej och var rädd om dig!
Solig kram från blåsigt Skåne.

http://skogsalvan.bloggplatsen.se

wiolettan

30 mars 2020 12:34

Tack, ja nu har håret hunnit växa en hel del.
Hoppas verkligen att det inte är Corona. Men hon är ung och då är det större chans att hon får det lindrigt.
Tack detsamma till dig. Sköt om dig. Kram!

 
Ditte

Ditte

30 mars 2020 14:27

Visst känns det nu som om livet tagit en paus. Verkligen. Inte alls bra med din feber så var rädd om dig.
Och så fint att människor bryr sig om er. Har märkt och sett lite av detta även hos oss och i våra kvarter.Visst blir man glad och glädje behöver vi verkligen.
Jodå, jag såg hjärtat. Och det har nog sin symbolik.
Många tankar till dig. Var försiktig.
Kram

http://https://dittemitti.se

wiolettan

30 mars 2020 21:00

Det är mycket som är annorlunda och det är bara att följa med och göra så gott man förstår.
Huvudsaken att vi få vara friska och därför försöker vi att vara så isolerade som möjligt.
Det är fint att det finns medmänniskor som bryr sig.
Hjärtan dyker upp ibland och det är spännande.
Tack snälla Ditte. Detsamma till dig. Kram.

 
Znogge

Znogge

30 mars 2020 15:10

Klokt att ni avstod promenaden och stannade hemma. Nu får du vara rädd om dig. Jag har också låg temp och känner direkt om något är fel. Visst är det gott att erfara att det finns hjälpsamma människor. Tveka inte att ta emot hjälp för varken du eller Mysingen är några ungdomar längre.
Vilken fantastisk förmåga du har att snubbla över hjärtan i tillvaron. Det känns på något sätt inte som en slump.

Kram och krya på!

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

30 mars 2020 21:03

Det kändes jobbigt att vandra ut och jag tar det säkra för det osäkra i dessa tider.
Det är härligt med promenader men kanske inte om man inte känner sig helt OK.
Nej, vi försöker att inte vara rädd för att be om hjälp, men ännu så länge så går Mysingen ut och handlar.
Hjärtan finns bara där ibland, blir själv förvånad.
Tack och kram till dig.

 
tant Hanneles bokparadis

tant Hanneles bokparadis

30 mars 2020 15:23

lite mysigt när vänner saknar en

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

30 mars 2020 21:03

Det har du rätt i, det känns allt lite speciellt ändå.

 
Anki

Anki

30 mars 2020 18:08

Bra att hoppa över promenaden om man inte känner sig riktigt bra - och skönt att ni är rädda om er!
Trevligt med grannar som erbjuder sin hjälp!
Önskar er allt gott!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

wiolettan

30 mars 2020 21:05

Hoppas att vi kan gå ut i morgon som vanligt, inget som vi planerar så här i förväg, vi får se.
Vi försöker att vara så försiktiga som möjligt, men det finns mycket med smitta i Stockholmsområdet har jag hört.
Tack detsamma till dig Anki. Kram.

 
Lena

Lena

30 mars 2020 19:38

Hej kära internetsläkting (faster var det va?) Tack snälla för alla fina vårblommor i förra inlägget! Så hoppfullt att se! Jag är glad att höra att du är försiktig i dessa tider, kram!

http://Degislivet.bloggplatsen.se

wiolettan

30 mars 2020 21:06

Hej, roligt att få se dig här ibland, du är så saknad annars. Faster är helt OK.
Ja, nu har våren börjat att komma här hos oss, fast idag har det snöat.
Vi försöker. Kram till dig.

 
gun

gun

30 mars 2020 20:06

Bra att du hoppade över eran promenad när du inte kände dig bra. Ni måste vara försiktiga nu när så många har Corona. Bra och trevligt med snälla och fina grannar.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

wiolettan

30 mars 2020 21:07

Det kändes som om det var bra med en paus, vi får se tiden an och göra det bästa som går.
Det är så trevligt att det finns snälla grannar. Kram till dig Gun.

 
Anna-Lena

Anna-Lena

30 mars 2020 20:16

Ja, nu såg jag hjärtat...med närbilden. Jobbigt när vänner blir allvarligt sjuka. En ljuspunkt med omtänksamma människor i omgivningen. Vi blir nog "snällare mot varann när det är kristider. Hoppas verkligen att du inte blir dålig. Kram! Anna- Lena

http://femfemman.blogspot.coma

wiolettan

30 mars 2020 21:09

Ja, med den med skuggorna av oss, var det kanske lite svårt att få fokus.
Ja, det är fruktansvärt och oroligt för alla nära och kära.
Medmänniskor finns och de behövs verkligen i dagens läge. Kanske blir vi som du skriver snällare, tänker mera på andra och det är fint.
Ja, hoppas att vi får vara friska. Kram.

 
geddfish

geddfish

31 mars 2020 15:59

Jag läste här igår och var säker på att jag kommenterat, men den flög väl ut i rymden ;)
Det är ansträngda tider nu men människor är snälla mot varandra och hjälpsamma. Vi får tro att vi klarar oss undan smittan. Jag blir också långhårig, vågar inte till frissan.
Sköt om er, varm kram med *hjärta*

http://gerd-geddfish.blogspot.se

wiolettan

3 april 2020 09:28

Fint att du kom tillbaka.
Ja, en annorlunda tid och det är bara att försöka att göra det bästa vi kan, för oss själva och även andra, i den mån vi kan.
Det finns väldigt många snälla och omtänksamma medmänniskor, det gläder mig mycket.
Jag tror att det är många frisörer som har stängt nu, kanske förnuftigt. Vi får se ut som vi gör, med långt hår, huvudsaken är att vi får vara friska.
Tack detsamma till dig Gerd. Kram.

 
Primrose

Primrose

1 april 2020 10:36

Tänker på dig! Och hoppas det är en vanlig förkylning du har fått!
Krya på dig!!!
STOR KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

wiolettan

3 april 2020 09:30

Tack snälla Primrose, uppskattar verkligen din omtanke.
Jag är nu feberfri och har lite snuva, känner mig bara matt, men det går över. Är så glad och tacksam att jag får må så pass bra ändå.
Detsamma till dig, tack.

 
Lena i Wales

Lena i Wales

1 april 2020 12:33

Härligt med omtänksamma människor. I dagar som dessa behövs omtanke och att vi alla hjälper varandra.
Krya på dig och stora kramar!

http://leniawales.wordpress.com

wiolettan

3 april 2020 09:31

Ja, i dessa tider så märks det så väl, människor bryr sig, många i alla fall och det gläder mig mycket.
Allt blir lättare om vi visar varandra kärlek och omtanke, att vi bryr oss.
Tack snälla. Kramar tillbaka.

 
Preciosa

Preciosa

2 april 2020 15:51

Hej Wiolettan!
Hoppas du mår bra!!Får inte bli sjuk!
Här nere är det fortfarande instängt...terrasshäng om det är bra väder det är allt. Alla väntar på 12 april...får vi gå ut? Återstår att se...ha det så bra och var rädda om er!
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se

wiolettan

3 april 2020 09:35

Ingen fara med mig, känns det som och det är jag glad och tacksam över. Jag är väldigt försiktig om jag går ut. Febern försvann, och då blir allt bra lättare.
Spännande att se hur det blir hos dig, det är ju inte så många dar tills du får gå ut då, hoppas. Fint att du är rädd om dig. Tack. Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards