Alla inlägg den 21 februari 2020

Av wiolettan - 21 februari 2020 09:01


I går kväll såg vi polis och brandbilar i Tornparken, som ligger precis där vi bor. Såg också att det bolmade rök så vi tänkte att nu har några busungar satt eld på lekparken. Det finns ju en hel del trägrejer där.



 

Men i morse då vi gick förbi där såg vi detta. En papperskorg som har brunnit. Trodde först att det var någon som hade slängt ner en cigarett och att den hade orsakat branden.



 
Så såg vi dessa smällare. Det fanns flera stycken och då kanske det var barn eller ungdomar som hade lekt lite, tänkte vi.





 

Så här ser papperskorgen ut, om den inte har brunnit. Denna står framför Centrumkyrkan.


 

Vi såg också på vår promenad i tidiga ottan, en tjej som satte upp nya lampor i rondellen. Den högsta lampan, då var hon långt uppe i luften, men det tog jag ingen bild av.  Detta var nog inget "tjejgöra" förr i tiden.



 

Ett hjärta hade bildats av vattendroppar. Fanns precis vid rondellen.



Nu ska vi ta bilen och åka en sväng. En del inköp måste göras, bland annat, i affärer som inte finns här i vår lilla stad. Hoppas att vi alla får en finfin dag. Vädret här är soligt och 6 grader varmt. Metrologiska våren är här, enligt vad de sa på radion i morse.


Svensken vill sitta i fullständig trygghet

i biografsalongen eller vid sin TV och

se på häftiga actionsfilmer. En märklig

kombination av spänning och trygghet.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards