Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

Sol ute.

Av wiolettan - 25 mars 2013 07:50


Nu minus åtta grader, men i morse kl. sex kändes det kallare. Annars, ja solen skiner och vi mår bra.

Hade bara en fruktansvärd mardröm i morse. Min man var ute i köket vid halv sex tiden och hörde mig skrika. Jag brukar drömma otäcka saker ibland och då skriker jag tills jag vaknar och i morse tog det så lång tid så min man hann ifrån köket och ner i sängen och kunde väcka mig. Undrar hur detta kommer sig egentligen?


Denna ensamma häger undrar jag hur det var med. Stod alldeles stilla på isen i Råstasjön, medan de andra fanns på andra sidan, tillsammans.


 


Igår kväll var jag till Centrumkyrkan och lyssnade på Huskören. De sjöng så fint fast inte alla kunde vara med. så lät det bra. Vi hade en så kallad cafékväll med allsång, mycket trevligt.


 


Jag hörde något bra igår som är väl värt att tänka på:


Om det känns som om Gud är långt borta, kom ihåg att det är inte Han som har flyttat på sig.


 
 
Kaisa

Kaisa

25 mars 2013 09:00


Mardrömmar är inte roliga... Den sista jag hade var att min ex man kom gående och klav rakt igenom mig, det var otäckt och undrar om det är ett budskap av något slag?

Fina bilder....

"Varmaste" kramen är nog febrig!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

25 mars 2013 09:34

Mardrömmar är verkligen inte roliga alls... Men pustar verkligen ut när man vaknar.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Lena

Lena

25 mars 2013 09:40

Goförmiddag! :))

Vad kul att du åxå såg "Bergatrollet" på bilden! ;) jag skrev inget om "honom" men såg honom på en gång jag fick upp fotot på datorskärmen!, tror han gillar våren, för han hade i alla fall tinat upp en plats åt sej på vägen! ha ha..;)

Hoppas Hägern mår bra♥ vi har en vit himmel ännu, men den säjs ska bli blå ;)

Kram & fin dag♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

25 mars 2013 10:28

I morse kl. 05.00 var det här -12° och nu så är det + 1,7° och en stooor sol! =D
Usch för mardrömmar. Jag kommer inte ihåg mina drömmar. Skönt.

Önskar dig/er en fin och härlig dag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
blessingsrehab

blessingsrehab

25 mars 2013 12:48

Men så är citat. Det bär jag med mig hehe..Jag drömde oxå otäckt men vet inte om jag skrek..verkar inte som kinesen blivit orolig för han söv som en stock när jag vaknade..Kramom /Bless

http://blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

27 mars 2013 09:23

God morgon!
Läskigt med mardrömmar. Hoppas du sovit bättre inatt!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards