Direktlänk till inlägg 24 september 2013

Tisdagsträffen.

Av wiolettan - 24 september 2013 15:25


Nyss hemkomna ifrån ett SPF- möte. Idag var det musikcafé. Det handlade om Lasse Berghagen, hans liv och musik. Min mysing hade tagit fram data från datorn om Lasse, två fulla ark. Sedan spelades det skivor med hans musik och vi lyssnade och njöt. Vi fick kaffe och hembakad sockerkaka också.


Det är otroligt så mycket nytt jag fick veta om Berghagen. Visste ni t.ex att han har fått Konungens medalj åttonde storleken och ett pris för att han har gjort Sverige gladare, bland många andra priser. Han är både sångare, textförfattare, kompositör och skådespelare. Han var programledare för Allsång på Skansen åren 1994 - 2003 och då ökade tittarsiffrorna ifrån c:a 600.000 till över 2 miljoner. Han har också gjort karriär i Tyskland där han spelat in flera LP skivor och medverkat i stora TV-shower.


Vi avslutade samkvämet med att lyssna på Lasses låt "Räck ut din hand" och sjöng med, stående och hand i hand.


 

En bild som jag tog i morse på vår runda. Solen började stiga upp så sakteliga, vi hade redan varit uppe en dryg timme.

 
 
TantGlad

TantGlad

24 september 2013 17:29

Hejsan!
Märker ju hur trevligt du haft det, och lasse Berghagen gillar jag skarpt. Han är ju så naturlig och bra, och tack för att du delat med dig lite om honom åkso.
Ha nu en fortsatt fin tisdag och vecka vännen!
Kraaam!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Znogge

Znogge

24 september 2013 20:14

En trevlig personlighet tycker jag :-)Naturlig och trevlig på alla vis.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

24 september 2013 22:39

Vilken trevlig SPF-träff ni haft. Märkvärdigare behöver det ju inte vara - trevlig musik och information om en av våra stora underhållare.
Det var en enormt vacker morgonbild, men oj så tidigt ni måste varit i farten idag.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Piedra

Piedra

25 september 2013 12:26

Det låter som om ni hade ett fint möte. Jag visste inte allt det där om Lasse Berghagen, kan jag säga. Kramar! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

25 september 2013 18:40

Låter trevligt tyckte jag,,,,

http://hoppets.bloggplatsen.se

 
gun

gun

25 september 2013 22:22

Låter som ni hade en trevlig tisdag. Lasse Berghagen är duktig tycker jag men allt visste jag inte om honom.
Fin bild från din promenad.
Hoppas du får en fortsatt trevlig vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

26 september 2013 08:31

Alltid roligt att lära sig nåt nytt. Förstår att ni hade en trevlig kväll. Vilken vacker morgon bild. Ha det fortsatt bra.

http://www.badtant.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards