Alla inlägg den 23 april 2013

Av wiolettan - 23 april 2013 11:10



Nu har våren kommit på allvar i vår natur. Vi har sett många bevis för det. Det finaste var nog två sädesärlor som försökte picka i sig lite mat. Tyvärr fick jag ingen bild på dom.


  

Svanarna håller på för fullt att bygga bo.



 

Här ligger nu honan . Ni skulle ha sett vad hon drog och jobbade med allt byggmaterial.  Det ser nästan ut som om sothönan står på svanen.


 

Denna gräsandshona satt i ett träd och hanen vankade oroligt nedanför. Såg ovanligt ut. Tror inte att jag har sett dessa sjöfåglar i ett träd, någon gång.


 

Någon hade tappat sin vante.


 

Isarna har gått upp, inte mycket kvar. Skrattmåsarna skriker och försöker få någon plats att bygga bo och att få i sig lite mat.


 

Fågelskådare ser vi ofta där de står och tittar i sina tubkikare. Just denna årstid är det mycket att kolla in.


 

Blått och vårvackert.


 

Kommunen har börjat att plantera också, vid Lötsjön.


Läste något vist och klokt i en bok idag.


"Den råd lyder är vis".

En bättre översättning lyder:

"Den som lyssnar till råd är vis".

Hur skulle det vara om vi skulle lyda alla välmenande råd.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards