Alla inlägg den 29 april 2013

Av wiolettan - 29 april 2013 16:07



Sol, 11 plusgrader, men jag fick hjärtflimret i natt så jag har hållit mig i stillhet, det blev ingen sjörunda i morse.


   

I går kväll var vi på en välgörenhetskonsert i Centrumkyrkan. Gratis inträde men de som ville kunde skänka pengar som skulle gå till behövande här i Sundbyberg. Varje måndag serverar de kaffe och mackor vid Torget och på lördagarna får hemlösa mat i kyrkan. De behöver ju också annat, kläder och sån´t som vi kan skänka till.


 

Det var många duktiga artister som sjöng och spelade countrymusik. Här en en av grupperna.


Pastorn berättare en rolig sann historia om då han själv var barn.


Han tyckte så mycket om att hälsa på sin farfar på landet. En dag stod den lille pojken med vattenslangen och sprutade på husgrunden.


”Men”, sa farfar, varför vattnar du huset”?


”Jo, för jag vill att det ska växa och bli ett höghus”, fick han till svar.



Vår egen huskör var också med och sjöng, bl.a denna sång som Christer Sjögren brukar sjunga.


Räck mig din hand vi har samma väg att gå,

räck mig din hand vi har samma mål att nå.

Glöm allt som skiljer och låt oss tänka på

vi behöver alla varann.


Han som håller hela världen i sin starka hand,

känner alla människobarn i jordens alla land.

Han ska rena oss från alla själviskhetens band.

Vi behöver alla varann.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards