Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Problemet mardrömmar.

Av wiolettan - 26 januari 2014 11:14



Joo, tack jag har sovit gott, kanske inte de sju timmar som enligt forskning behövs, om nu det stämmer, men tillräckligt i alla fall, tror jag.


Det jag inte tycker om är då jag får mardrömmar, det händer sällan men då de kommer är det obehagligt.  Vid vissa mardrömmar så skriker jag tills jag vaknar. Då jag vaknar hör jag mitt eget skrik och det är visst bara sluttampen på det, som jag hör, enligt min man. Det är ett fasansfullt skrik, utdraget tills jag vaknar.


Nu senast häromnatten drömde jag att någon tog tag i mina axlar, framifrån, och tryckte ihop dom så det gjorde ont och jag fick panik, fick ingen luft. Jag försökte att ta mig loss, kämpade och slet men det gick inte. Förstår inte vad allt konstigt kommer ifrån.


 



 
 
Eva

Eva

26 januari 2014 11:49

usch för mardrömmar jag har det oxå ibland hua...önskar dig en skön söndag kramen

http://evasblogg.blogg.se

 
Znogge

Znogge

26 januari 2014 11:50

Jag hade en rejäl mardröm för några dagar sedan och det var verkligen en lättnad att vakna. Men känslan bar jag ändå med mig hela dagen...

Kram och ha en fin söndag!

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

26 januari 2014 12:57

Det är otäckt att drömma mardrömmar. Jag drömmer väldigt mycket, men sällan just mardrömmar, i alla fall ingenting som är så otäckt att jag kommer ihåg det dagen efter.
Det är väl kanske pillerna vi tar som sätter fart på fantasierna. ;)
Varm kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Piedra

Piedra

26 januari 2014 15:38

Man kan få mardrömmar som biverkning av vissa mediciner. Läs om biverkningar på bipacksedelarna och se om det kan vara så. Men aannars så har vi ju alla mardrömmar då och då. Det hör väl till liksom. Jag tror att det är det undermedvetna som jobbar nattetid med sådant som är och har varit jobbigt i livet. Så numera ser jag mardrömmarna som något bra och nödvändigt, även om de inte alls är trevliga att ha. Kramar! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Bling

Bling

27 januari 2014 09:25

Kommer sällan ihåg vad jag drömmer, men jag för väsen, pratar och skriker ibland, så det är full aktivitet =) men när man har drömt mardrömmar så kan det vara väldigt verkligt. Kunde tänkt mej den kudden ;)
Kram ♥

http://savebling.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

27 januari 2014 14:50

Inatt var det minsann min tur. Två mardrömmar väckte mig inatt. Hua! Kram! ♥♥♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Eva

Eva

28 januari 2014 10:02

kikar in & önskar dig en skön dag kram

http://evasblogg.blogg.se

 
Annika

Annika

28 januari 2014 19:15

Tack och lov så har jag sällan mardrömmar men då de kommer så handlar de alltid om samma sak. Jag står på marken och ser hur flygplansdelar kommer emot mig. Vad det nu kan betyda? Tänker alltid på det då vi flyger. Men det gick ju bra även denna gång. Vi kom ju hem från vår resa i Söndagskväll. Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
S/Y Euphoria

S/Y Euphoria

28 januari 2014 20:13

Jobbigt med mardrömmar! Tack och lov har jag det inte alltför ofta.
De gånger jag har det brukar de hjälpa att antingen krypa ihop hos Mannen, eller så håller jag om någon av hundarna, borrar in ansiktet i pälsen och somnar om avslappnat och tryggt ;-)
Hoppas du sover gott inatt!!
Kram

http://sailaway.bloggplatsen.se

 
gun

gun

30 januari 2014 20:56

Visst är det jobbigt med mardrömmar.... Brukar få mardrömmar när jag är stressad!
Önskar dig en skön helg utan mardrömmar.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

31 januari 2014 13:39

Ush ja, fy för mardrömmar. Det händer mig också men som tur är inte så ofta. En återkommande dröm är att någon av mina barn eller barnbarn druknar. Troligen för att jag inte tycker om vatten. Men jag kan simma.Ha det bra och hoppas du får en drömfri natt. Kram/Anita

http://www.123minsida.se/AnitaPaxi

 
Lena

Lena

31 januari 2014 21:50

Jag brukar åxå fundera på vad alla förvirrade drömmar betyder, men något svar får jag inte..

Kvällskram & fin lördad!♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards