Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Blandad kompott.

Av wiolettan - 28 februari 2014 09:52


I morse, strax före sju, tog vi en lång promenad. Det kändes ovanligt och jobbigt, men, det gick. Drygt 5 km tog en och en halv timme. Då jag inte kommer ut så känns det tomt så jag försöker så ofta jag kan att ta en välbehövlig morgonrunda.


Jag tog med mig kameran och det blev några bilder.

    

Nu är glada julen slut, slut slut. En gran som har sett sina bästa dagar och den rymdes nästan i papperskorgen. Undrar hur den personen tänkte som gjorde detta?


 

Isen finns här och där på Råstasjön fortfarande.


 

Lötsjön, där var det mer öppet vatten.


 

Lite suddig bild, men den vill visa att våren snart kommer. Videljung.


 

Annat var det för cirka en vecka sedan. Som synes hade vi då snö. Jag tycker att vår hyresvärd Förvaltaren har en rolig text på taket på sina "jobbarbilar". Eller hur?   "Hej där uppe! Nu är vi här och fixar". Står man i fönstret och tittar ner så är det ju helt perfekt.


Det är lite grått väder ute och småduggar, en grad plus. Vi får se när solen vill titta fram, den behöver vi.


Jag tror på Gud på samma

sätt som jag tror på

den uppåtgående solen.

Inte för att jag ser den,

utan för att jag genom den,

kan se allt annat.




 
 
Annika

Annika

28 februari 2014 13:33

Kul ide med den texten på taket. Han tänkte nog att man kan ju göra papper av det trädet om man vill och då passar den i papperskorgen sen.
Ha en skön helg även om den ser ut att bli fortsatt grå. Kram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Piedra

Piedra

28 februari 2014 13:35

Ha ha, ja hur tänkte personen med julgranen egentligen? De som satte texten på jobbarbilen däremot har ju tänkt till ordentligt.
Bra att du tar dig ut på din morgonrunda. Igår blev det en liten promenad, men jag har inte varit ute mycket på hela vintern p g a värk.
Varm kram! ♥♥♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Kraka

Kraka

28 februari 2014 14:50

Vilket fint sätt att uttrycka sin tro.
Önskar dig en trevlig helg. Själv myser jag med en kopp vanilla spice latte inne på Starbucks vid Holborn London.
Kram

http://kraka.moah.se

 
Znogge

Znogge

28 februari 2014 15:15

Det var verkligen en perfekt bildtext! Fyndigt att komma på den :-) Där tänkte man till i motsatt med granen. Slarvigt och ansvarslöst...

Kram och go' fredag!

http://znogge.wordpress.com

 
Eva

Eva

28 februari 2014 17:17

Ja att gå på promenad o ta bilder är rogivande vackra bilder all fall :) nskar dig en skön kväll kram

http://evasblogg.blogg.se

 
Eva

Eva

1 mars 2014 09:50

Har länkat dig så jag ej tappar bort dig igen :) önskar dig en skön lördag kramen

http://evasblogg.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

2 mars 2014 20:33

Nog är det värdefullt att få komma ut och röra på sig. Både kroppen och knoppen mår bra av det. Videungen ger verkligen hopp om att våren är på gång.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
gun

gun

2 mars 2014 21:43

Kul med texten på bilens tak:)
Vad skönt att du kommer ut och får röra på dig.
Här har det snö regnat här i kväll men
inget är kvar.
Önskar dig en trevlig vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

3 mars 2014 19:58

Ha ha vilken rolig text på taket! :))

Opps så fort det ändå går när det blir varma plussgrader så snön smälter, skulle tro att mycket av det du visar redan är borta? ;)

Kram kram *hjärta* /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards