Direktlänk till inlägg 12 mars 2014

Glatt överraskad.

Av wiolettan - 12 mars 2014 15:39



Min man och jag var ute och gick en dag, det var lite halvmörkt.


Då vi skulle gå över vid ett övergångsställe kom det ett gäng med unga killar på åkbrädor. De var kanske i 10-14 års ålder, det gick lite fort så jag hade svårt att bedöma det.


En av killarna saktade in då han såg mig och ropade:


”Stöder du Rosa bandet”?


”Jaa”, svarade jag lite förvånad. Han log och nickade lite gillande.


   

Förresten hur kunde han veta det? Men, så förstod jag. Jag hade ju ”Rosa bandet” på mig på jackkragen, en rosa rosett som reflekterar, den sitter ju där varje dag så jag tänker inte på det.


Förvånad också över att en sådan ung kille visste vad det var, vad det står för.


 

Som det står här på ett av mina Optimistkort.


Det finns alltid något,

som kan få oss

att känna förundran.


Orden är illustrerad, här på bilden, av en som har fått en fluga på näsan. Jag blir alltid så full i skratt då jag ser detta kort. Tänker mig en som förvånad, med ögonen i kors, tittar ner på sin näsa.





 
 
GeddFish

GeddFish

12 mars 2014 17:04

Det är det som är så kul, att man alltid kan bli förundrad! Det blir liksom aldrig långtråkigt. Det händer massor med saker för mig, även om jag lever ensam.
STOR kram, Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

12 mars 2014 17:06

Det är alltid lika roligt när man förvånas i positiv riktning! Rosa bandet börjar onekligen bli väldigt känt nu och pengarna behövs. Cancer är verkligen en gräslig sjukdom...

Kram till dig!

http://znogge.wordpress.com

 
Eva

Eva

12 mars 2014 20:16

Härligt men tror dom är rätt så med i sånt via tv o data :) men förstår dig :) ha en skön kväll kram

http://evasblogg.blogg.se

 
gun

gun

12 mars 2014 21:06

Våra barn är med mer än för datorer, tv:n och Ipad..
Men jag förstår att du blev förvånad.
Önskar dig en fortsatt trevlig kväll.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
S/Y Endeavour

S/Y Endeavour

13 mars 2014 08:30

God morgon!
Ja ibland blir man förvånad.
Som häromdagen på ett överfullt tåg med yngsta sonen och hundar, så säger ett par unga tonårstjejer till mig att vi kan flytta på oss kan du ta våra platser och sitta med din son och hundarna!
Det var verkligen gulligt av dem!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

13 mars 2014 14:32

Visst kan man bli förundrad över att en sån där kille visste vad rosa bandet innebär. Vi är nog lite snara i att döma grabbar i den åldern, de har nog mer vett i skallen än vi tror.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Annika

Annika

13 mars 2014 17:45

Tyvärr så känner snart alla nån som blivit drabbad. Men kul att han observerade att du hade ett band. Jag har självklart alltid mitt band på mig och även mitt rosa reflexband i fickan.
Nu fortsätter vi att njuta av våren. Kram.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Kikkan

Kikkan

13 mars 2014 22:11

Har ofta mitt rosa band på mig. Kom hem igår efter 10 dagar i Sverige. Anledning var att en av släktingarna avled av denna hemska sjukdom CANCER :(. Kram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards