Alla inlägg den 16 mars 2014

Av wiolettan - 16 mars 2014 14:39


Fyra minusgrader i morse då vi vandrade ut. Det var rätt så lugnt vid promenadstråket. De som  brukar springa runt sjöarna denna tid väntade väl till kl 10 då loppet "två sjöar runt" skulle starta.


 

Varje vår anordnas detta lopp och det brukar vara många deltagare. De kan springa olika sträckor, som syns på bilden. 5,7 km. det var sträckan som vi gick i morse. Vi gick runt Råstasjön i Solna och Lötsjön i Sundbyberg, de ligger rätt nära varandra och det är där som de springer.


 

Vi såg och hörde en hel del fåglar. Skrattmåsarna har kommit, men i morse var det kallt, så de skrattade inte. Men, däremot dessa hägrar såg nöjda ut, där de stod och spanade efter fisk och lite längre bort på bilden syns ett svanpar.


Senare då vi gick till Centrumkyrkan för att deltaga vid en Gudstjänst var det plus tre grader, solen sken men det kändes inte varmt, mycket beroende på blåsten.


I går var det en så´n där "mellandag". Jag var inte ute på hela dagen, hjärtflimret gjorde att jag var så trött. Det kanske hade blivit för mycket. Först en dag hos min bror för att hjälpa till med att tömma köket och dagen efter var vi på fest hos ett par bekanta. Det verkar som om jag mår bäst i hemmets lugna vrå. Tänk så det har blivit.






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards