Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

Två sjöar runt.

Av wiolettan - 16 mars 2014 14:39


Fyra minusgrader i morse då vi vandrade ut. Det var rätt så lugnt vid promenadstråket. De som  brukar springa runt sjöarna denna tid väntade väl till kl 10 då loppet "två sjöar runt" skulle starta.


 

Varje vår anordnas detta lopp och det brukar vara många deltagare. De kan springa olika sträckor, som syns på bilden. 5,7 km. det var sträckan som vi gick i morse. Vi gick runt Råstasjön i Solna och Lötsjön i Sundbyberg, de ligger rätt nära varandra och det är där som de springer.


 

Vi såg och hörde en hel del fåglar. Skrattmåsarna har kommit, men i morse var det kallt, så de skrattade inte. Men, däremot dessa hägrar såg nöjda ut, där de stod och spanade efter fisk och lite längre bort på bilden syns ett svanpar.


Senare då vi gick till Centrumkyrkan för att deltaga vid en Gudstjänst var det plus tre grader, solen sken men det kändes inte varmt, mycket beroende på blåsten.


I går var det en så´n där "mellandag". Jag var inte ute på hela dagen, hjärtflimret gjorde att jag var så trött. Det kanske hade blivit för mycket. Först en dag hos min bror för att hjälpa till med att tömma köket och dagen efter var vi på fest hos ett par bekanta. Det verkar som om jag mår bäst i hemmets lugna vrå. Tänk så det har blivit.






 
 
Znogge

Znogge

16 mars 2014 16:39

Men både tömma ett kök och sedan fest dagen efter är aktiviteter som tar på krafterna. Du får vara rädd om dig och ta det lugnt i dag.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Piedra

Piedra

16 mars 2014 18:37

Jag säger som Znogge, ta det lugnt. Det blev för mycket för dig. För mig har det också blivit så att kroppen mår bäst hemma. Tänk, jag som älskade att vara på resande fot förr, och nu åker jag aldrig någonstans. Varm kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Ingrid

Ingrid

16 mars 2014 22:19

Så trist att ditt flimmer gör att du inte kan vara i farten som du vill. Du kanske mår bästa i hemmets lugna vrå, men man vill ju ut lite också, annars blir det för trist.
Hoppas att du snart mår bättre!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Chris

Chris

17 mars 2014 05:23

Hörde om loppet på TV och att det räknas som ett vårtecken. Så nu är väl våren här tänker jag

http://lifeonsecondfloor.blogg.se

 
S/Y Endeavour

S/Y Endeavour

17 mars 2014 13:20

Hej!
Ibland kan det bli för mycket av saker och ting!
Ta hand om dej!
KRAM

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

18 mars 2014 09:21

håller med hemma bäst :) men skönt med en promis :) ta hand om dig o njut av dagen kram

http://evasblogg.blogg.se

 
Annika

Annika

18 mars 2014 09:45

Oj vad jobbigt med detta hjärtflimmer. Men du har väl hämtat dig efter både fest och annat nu så det känns bättre.
Ha en bra dag. Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Lena

Lena

18 mars 2014 18:52

Hem ljuva hem <3 för mej sååååå sant! :)) fast såklart förstår jag hur du menar & tänk om flimret kunde sticka sin väg...

Hoppas & önskar att du mår bra idag <3 Kram kram <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

18 mars 2014 19:18

Det känns att man börjar bli till åren. Man orkar inte med så mycket. För min del är förmiddagen bäst. Sen gäller det att varva ner. Ta det lugnt och var rädd om dig.Kram

http://www.123minsida.se/AnitaPaxi

 
Kaisa

Kaisa

19 mars 2014 08:39

En stor kram till dig finaste Wiolettan ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards