Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

Helgdag.

Av wiolettan - 29 juni 2014 11:30


Söndag, en baravaradag. En vilodag. 


Jag ska ta det lugnt idag och hämta mig ifrån fredagens middag med ett par ifrån SPF och gårdagens flimmer attack. Det låter kanske lite märkligt men jag ser ett mönster i detta att jag träffar många personer eller några på middag hos oss så kommer det som "ett brev på posten". Eller lika som att "efter regn kommer sol". Det kan vara hur roligt som helst men antagligen spänner jag mig för mycket.


Vi besökte inte någon gudstjänst i kyrkan i dag, utan lyssnade på en andakt på TV. Det var en utsändning ifrån missionsbåten Shalom. Med mycket fin musik och sång.


Skepparen berättade att de fick en dag ett samtal ifrån en bagare som sa att han, av någon anledning,  hade bakat alldeles för mycket med bröd som han inte behövde och undrade om de på båten ville ha. Ja, det var klart att de ville, besättningen blev glad. Då de kom till bagaren fick de en mängd svarta sopsäckar fulla med frallor.


"Ojoj", tänkte de på båten, "hur ska vi hinna äta upp allt detta innan det förfars". Men de åt och var nöjda och la allt det överblivna i utrymmen de kom åt.


Senare på eftermiddagen kom, helt oväntat på besök på båten,  en mängd barn ifrån Estland som inte hade ätit sedan morgonen.


Förstår ni hur glada alla blev? Barnen, skepparen, bagaren. Allt löste sig till det bästa.


Ha en bra dag och var rädda om varandra.


 

Lyckliga Lotta heter denna blomma som jag nyligen har fått.


 

Även dessa, vackra, gula rosor fick jag.



 
 
Tummelunsen

Tummelunsen

29 juni 2014 13:01

OJ! Hade du flimmer igår?! Måste ha berott på allt ståhej omkring dig. Jag själv får hjärtklappning efter att jag har haft mycket omkring mig och känner mig svimfärdig. Har haft kärlkramp ett par gånger. Första gången jag fick kärlkramp var en natt när jag låg och sov. Vaknade upp och trodde att jag hade fått hjärtinfarkt, men det visade sig senare vid läkarbesök på sjukhuset att så var inte fallet. Hade högt blodtryck på den tiden, vilket jag inte längre har så jag fick sluta med blodtrycksmedicinen så småningom. Men hjärtat "lever sitt eget liv - hoppar och studsar med sina dubbla slag" och det kan kännas obehagligt. Har ett medfött klaffel/blåsljud, men det gör de ingenting åt.
Vilka underbara blomster du fick. Var nu rädd om dig och fortsatt trevlig söndag. Kram! ♥

http://tummelunsen.blogspot.se

 
Lena

Lena

29 juni 2014 13:22

Skönt att du har en vilodag efter flimret <3

Kramarom dej <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena P

Lena P

29 juni 2014 16:31

Nu när du har sett ett mönster i när du får flimmer, får du se till att du alltid bokar in en vilodag dagen efter vare sig det är söndag eller inte.
Vilka vackra blommor! :)
Varm kram! ♥

http://weboffaith.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

29 juni 2014 18:58

Så vackra blommor!
Hoppas att du får sova lugnt i natt utan flimmerattacker.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Lillis

Lillis

30 juni 2014 07:18

Skönt att du unnade dig en vilodag i går.
Så vackra blommor du fått.
Önskar dig en bra vecka
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

30 juni 2014 09:32

Vilken fin liten berättelse om frallorna som de fick. Det var väl nån mening med det hela då nu även barnen fick äta sig mätta.
Fina blommor. Ha nu en skön måndag.
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Marlene

Marlene

30 juni 2014 18:55

När man hör såna berättelser inser man att det finns hopp om mänskligheten :-)

http://fdensammamamman.blogspot.se

 
gun

gun

30 juni 2014 19:41

Du får allt ta det lugnt så du inte får ditt flimmer..
Shalom (båten) kommer från mina trakter närmare bestämt Oskarshamn. Är ofta inne i deras secondhandbutik. Vilken härlig berättelse om frallorna.
Önskar dig en lugn vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards