Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

Varmt och de 10 budorden.

Av wiolettan - 6 augusti 2014 16:41


Det är varmt, alldeles för varmt för min del.


Vill nästan inte har några kläder på mig men det passar sig inte för en som är 73 år att klä sig som ungdomar kan och får göra.

 

Så här långt kan jag sträcka mig. En vit  blus som är stor och inte sitter åt och i bomull. I alla fall hemmavid.


Men jag ska inte klaga, det har jag ingen anledning till. Har det bra och får fortfarande vara med.


Jag pratade häromdagen med min äldre syster som har fått reda på att hon har en demens sjukdom. Alzheimers. Hon glömmer nära saker, men har fortfarande sin humor kvar, vilket hjälper henne, vad jag förstår. Hon ville berätta en histora för mig, vilket hon också gjorde.


Ett äldre par hade fått fel på sin dörrklocka och ringde och anmälde detta. Inget hände på flera dagar så de kontaktade firman igen.


"Varför kommer ni inte och lagar vår dörrklocka"?


"Vi var och ringde på hos er i förrgår men ingen kom och öppnade".


 

Den här skylten fanns i en kyrka hemma i Trehörningsjö. Det budord som inte syns så bra vet ni vad det är?



 
 
GeddFish

GeddFish

6 augusti 2014 18:32

Du skall icke stjäla!

Du är fräsig, Wiolettan! Gillar dig. Ha det så gott. Varm kram, Gerd ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

6 augusti 2014 21:23

Du skall inte stjäla.

Jag tycker att du klär dig somrigt och fint. Även om vi inte är purunga måste vi kunna klä oss svalt och skönt!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

6 augusti 2014 22:20

Gerd och Znogge har säkert rätt, så jag upprepar inte svaret.
Jag klär mig också i shorts eller i en tunn kort bomullskjol och en tunn fladdrig blus, eller linne. Visst måste även vi som är lite äldre få klä oss somrigt.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Annika

Annika

7 augusti 2014 09:37

Du är jätte snygg i dina sommarkläder och vi får klä oss som vi vill bara vi trivs tycker jag. Ha en fin dag fina du.
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Kaisa

Kaisa

7 augusti 2014 10:20

Ingen kan tro att det är en 73 åring man ser.
Väldigt somrigt och ser bra ut på dig fina Violettan.

Kram ❤️

http://andestyrka.blogspot.com

 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

7 augusti 2014 15:48

Haha, som min sambo sa "synd att man inte kan få åka till jobbet i bara kalsonger".


Vilken rolig historia. Däremot inte så kul att få reda på att hon fått den sjukdomen. Men så länge hon har sin humor kvar och inte glömmer bort sina nära och kära så kanske det går att leva med.

Hoppas du har en bra dag.
kram

http://sessie.se

 
gun

gun

7 augusti 2014 21:44

Nu har vi mycket behagligare värme..
Tycker du klär dig fint och somrigt. Inget fel på det.
Du får ha en trevlig helg.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

8 augusti 2014 11:48

Tycker du har en väldigt snygg sommarutstyrsel! Jag vågar inte klä mig så, men nu är ju jag kraftigt överviktigt också. Varm kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards