Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

Morgonduvor

Av wiolettan - 7 januari 2015 07:57


Tänk, nu har det gått en hel vecka utan att jag har varit utanför dörren. Helt otroligt vad denna influensa var seg och besvärlig av sig. Men det är klart, alla ingredienser verkar finnas där för att det ska bli en rejäl mix till en jobbig influensa.


Jag har nämligen haft, frossa, feber, ont i kroppen, mest huvudet, yrsel, snuva, hosta, kräkningar. Nu har jag bara snuvan, hostan och yrseln kvar. Så jag ser framåt, närmare bestämt mot att komma ut i friska luften.


Idag verkar det vara just "friska luften", ute. Det har snöat i går eftermiddag och inatt så nu är det vitt på marken. Jag hoppas att det inte är halt för min mysing gick iväg. Han gick ner till SPF lokalen för att hjälpa till med utsändningarna till våra medlemmar, av månadsbladet. Bladning av inbet.kort, rabattlistor, aktiviter och liknande. Efter det ska allt delas ut av oss brevduvor. Men idag får mysingen gå våra rundor själv, jag klarar inte det. Jag måste bli frisk först.


 

Så här såg det ut mars 2010 då det var oväder och vi gick och delade ut tidningen. Ni kanske kan se att det är jag på bilden?


Då blev det ett rejält pulsande, men idag är det bara några cm snö som har dalat ner.



 
 
Geddfish

Geddfish

7 januari 2015 09:03

Har du också råkat ut för influensan? Suck. Det har jag med. Varit sjuk sedan juldagen, trots influensavaccin. Inget roligt alls. Blir mycket innesittartid.
Krya på dig, kramar ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
znogge

znogge

7 januari 2015 09:20

Stanna inne tills du är helt frisk nu. Influensa kan ta sin tid...

Kram och krya på dig!

http://znogge.wordpress.com

 
gun

gun

7 januari 2015 09:42

Frisk luft är bra för dig så kanske du kan bara gå ut lite....
Du gissar ganska så bra på stället jag ska till:).
Ha nu en fin dag.
Kram gun

http://jttp://anthilias.bloggplatsen.se

 
Comsi comsa

Comsi comsa

7 januari 2015 10:24


En vecka utan att varit ute är lång tid. Tröstande kanske just idag när det är väldigt grått och trist ute. Men är man sjuk så ser man det inte så.... Jag trodde jag skulle bli sjuk men det försvann..

Krya på dig Wiolettan och varm kram! ♥

http://egopyret.blogspot.se

 
Musikanta

Musikanta

7 januari 2015 15:05

jag är heller inte helt bra från min bihåleinflammation. Lunginflammationen verkar dock ha gett med sig eftersom jag inte har någon feber längre. Jobbigt att vara inne, men vad gör man när man inte orkar gå ut. Har varit på pulspromenad i snön idag - definitivt inte något för en sjukling. Det var väldigt halt också.
Kram från Ingrid som håller tummarna för att du blir frisk snart.

http://Musikanta.blogspot.se

 
Ingrid

Ingrid

7 januari 2015 16:43

Du får vara rädd om dig så att du får krafterna tillbaka innan du ger dig ut igen. Influensa kan minsann ta sin tid att bli återställd från.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Annika

Annika

7 januari 2015 18:10

Tur att det inte smittar genom datorn. För jag vill då verkligen inte bli sjuk nu då vi snart ska ut och resa. Hoppas att du väldigt snart blir kry så du kan få komma ut i friska luften igen.
Kramelikram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Lena i Wales

Lena i Wales

8 januari 2015 10:56

Ta det lugnt! Skönt att det i alla fall går åt rätt håll.

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Piedra

Piedra

8 januari 2015 11:06

Usch, influensa är inte att leka med! Hoppas du kryat på dig ordentligt och fortsätter att göra det! Jag fick feber igår kväll. Har fortfarande feber men inga andra symptom så jag vet inte vad det är jag dragit på mig. Varm kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Patricia

Patricia

8 januari 2015 14:07

Nej men vad tråkigt att läsa att du har haft influensan. Jag har hört av fler att det var en lurig en. Än så länge har jag själv sluppit den och jag hoppas den håller sig långt borta från mig. Jag har haft nog med att vara sjuk i njurstensanfall ju haha. Jag höll mig frisk över julen, men däremot hade jag inte lika mycket tur över nyår, då kom det nya besvär och jag fick sova bort många av timmarna då vi var i Paris:(
Just idag mår jag skapligt bra och det tackar jag för:)

Krya på dig♥

http://patriciac.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards