Direktlänk till inlägg 16 februari 2015

Matdags för små och stora.

Av wiolettan - 16 februari 2015 08:32


 

Minus fyra grader, solen börjar titta fram och vi kunde vandra ut i naturen. Är så glad att vi har så nära till promenadvägar och motionsslingor, plus två sjöar.


 

Vid Råstasjön stod denna häger och väntade på fisk.


 

Vid Lötsjön var det matdags. Dessa sjöfåglar väntar bara på signalen att fågelfrön ska komma "ner från skyn". Nja, inte precis, men strax invid bryggan finns det en anordning som kvart i åtta sätter igång, blinkar och tjuter och maten strös över marken. Det är roligt att se den rusning som det då blir.


 

Här har alla samlats.


Sedan var det dags för oss att gå hem och få i oss lite mat.


Kärlek är som ett andra liv.

Den fyller själen, värmer hela kroppen

och man kan känna dess puls överallt.


Nu ska vi iväg. Trevlig dag önskar jag er.





 
 
Geddfish

Geddfish

16 februari 2015 09:18

Så fint ni bor!
Vackra naturbilder och en härlig kärleksdikt.
Goa kramar, Gerd ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

16 februari 2015 09:45

Det var verkligen en rejäl uppslutning där! Många som är hungriga i kylan kan jag förstå...

Kram och god måndag.

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

16 februari 2015 11:08

Den där fågelmatningen måste det vara roligt att titta på.
Hoppas att ni får en fin måndag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ingen bild

Comsi Comsa

16 februari 2015 12:50


Vilken brinnande fin himmelsbild... :-)
Dikten är kort och gott kärlek. ♥

Var kram ♥

 
Musikanta

Musikanta

16 februari 2015 16:38

Jag är fortfarande imponerad över att du går ut före frukost. men då får man ju se en del som vi andra sömntutor missar.
Kram

http://Musikanta.blogspot.se

 
Anneli

Anneli

16 februari 2015 17:45

Vilka mysiga bilder. Skönt att komma ut på promenader. Jag hoppas att det ska bli bättre väder så min värk ska minska lite så jag oxo kan ta mig ut. Var rädd om dig kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

16 februari 2015 19:09

Underbart att ha en sån fin omgivning att promenera i. Kan förtså att det är roligt att titta på alla de fina fåglarna då de väntar på mat.
Ha nu en fin fortsättning på veckan. Fin liten dikt förresten.
Kram

http://www.badtant.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards