Direktlänk till inlägg 11 mars 2015

Hur är en del funtade?

Av wiolettan - 11 mars 2015 10:04


Jag är så lessen.


Fick ett samtal ifrån min väninna Karin igår. Hon ringde ifrån Danderyds sjukhus akut. Hon är över 85 år och sjukhus är rätt så främmande för henne, eftersom hon har varit så frisk. Hon har högt blodtryck och ont i kroppen av slitna leder och skräp. Brutit höften en gång gå grund av att skelettet är försvagat. Men, hon klarar sig själv utan hemhjälp och tar sig fram med rullator eller käpp.


Jag blev därför rätt så rädd då hon ringde från akuten. Hon hade blivit yr på morgonen hemma och kunde inte klara sig själv så hon ringde ambulans och åkte in. Röntgen av huvudet och andra prover visar inga fel. Hoppas att jag får höra vidare idag. Hon skulle ligga inne för observation några dagar, hade ännu inte fått något rum.


Hon bad mig då hon ringde att jag skulle kontakta hennes dotter, som bor i Stockholm också, och be henne att åka hem till Karin för att ge katterna mat och sköta om dom.


"Varför ringer du inte själv till dottern"? frågade jag."  "Jag pratar inte med henne nu, hon är bara så jobbig", svarade Karin.


"Men din son då, som kom till dig i morse för att sova på dagen, han jobbar natt, kan inte han ringa dottern"?


"Han"?


"Vet du vad han sa i morse då jag sa hur det var"? "Gå och lägg dig så går det över"


"Nej jag måste till sjukhus". Då Karin säger så är det kris, hon är så rädd för att hamna på sjukhus.


"Jaha, jag går och lägger mig", muttrade han.


Jag ringde ju så klart till Karins dotter och fick direkt ett surt "Varför ringde hon till dig och inte till mig"?


Det blev många turer i samtalet som jag ska bespara er ifrån, men till slut så sa jag "att det är ju synd om katterna om de måste vara ensamna utan mat och tillsyn i flera dygn, du måste tänka på dom i alla fall".


Hon upprepade som ett mantra: "varför ringer hon inte själv, varför ringer hon dig"?


Nu har jag fått det eländiga förmaksflimmret, återkommer till er.




 
 
Patricia

Patricia

11 mars 2015 11:11

Stackars Karin. Jag hoppas hon får hjälp på sjukhuset och att de hittar varför hon blev så yr och så. Illa av hennes barn att bemöta henne så. Jag hoppas dottern åkte och matade katterna osv. Eller att sonen gjorde det.

Hoppas du också mår bättre snart♥

http://patriciac.blogg.se

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

11 mars 2015 11:16


Tänk så man kan påverkas av andras val i livet? Hoppas Karin får den hjälp hon behöver och att katterna blir matade...

Stor kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Lena i Wales

Lena i Wales

11 mars 2015 11:32

'Vad tråkigt när man kommer så i kläm. Dottern och sonen borde var tacksamma för ditt engagemang och inte ifrågasätta moderns avgöranden om att ringa eller inte. De borde fråga henne och inte dej!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

11 mars 2015 13:34

Ja du, det är inte lätt att begripa sig på folk och i det här fallet vet man ju inte alls vad som ligger bakom det konstiga beteende. Jag hoppas att det kommer att gå bra och att dottern trots allt tar hand om katterna.
Ha det gott!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
gun

gun

11 mars 2015 18:58

Inte är det lätt att begripa sig på mänskan!
Det ligger något i att en mor kan ta hand om många barn
men många barn kan inte ta hand om sin mor...
Hoppas bara att katterna får mat men bodde sonen hemma?
Då kan väll han ge katterna mat så slipper dottern besväret!?!
Hoppas du är bättre nu.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

12 mars 2015 06:48

Hoppas verkligen hennes barn tar sitt förnuft till fånga och så håller jag en tumme för att ditt förmaksflimmer redan är över.

Många kramar till dig <3

http://znogge.wordpress.com

 
Bling

Bling

12 mars 2015 10:14

Sorgligt :/ det finns många märkliga familjehistorier. Hoppas hon får den hjälp hon behöver, och katterna också.
Inte lätt heller när du hamnar emellan.
Hoppas att du mår bättre nu
Kram ♥

http://ting-bling.blogspot.se

 
Annika

Annika

12 mars 2015 10:24

Oj,oj vad jobbigt och så sorgligt. Hoppas att allt ordnar upp sig. En stor styrke kram.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Kraka

Kraka

12 mars 2015 10:52

Det finns fler märkliga familjerelationer än man kan föreställa sig, det vet jag efter mer än 40 år i vården.
Hoppas kissekatt får sin mat, jag kan inte erbjuda mig att mata eftersom jag reser till jobbet om ett par dagar. Annars kan man alltid fråga mig om det gäller att göra något för en behövande katt som har sin människa på sjukhus.

Önskar dig en bra dag och att ditt flimmer går över igen.
Kram

http://kraka.moah.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards