Direktlänk till inlägg 16 mars 2015

Vårkänning?

Av wiolettan - 16 mars 2015 13:48



Är det någon som vet vad denna blomma heter?


 

Det kan väl inte vara novemberkaktus eftersom den blommar nu, eller? Tog bilden igår.


Igår gick vi två sjöar runt, en sträcka på cirka 5.7 km. Det kändes bra. Vi har bara gått den rundan 3 gånger i år. Ovanligt för vi brukar ta den morgonpromenaden nästan varje dag om vi är krya, frukosten smakar så bra då, efteråt förstås.

 

Det var loppet "2 sjöar runt" som skulle springas i går också. Vi är ju glada om vi kan gå den sträckan, men grannfrun hon sprang, fast hon är ju mer än 30 år yngre än oss. Vi såg att att de detta år hade fått en sådan fin varningsskylt, det står namnet på loppet och tiden det springs. Proffsigt värre.



 

Det går att springa mer än en gång runt, därav de olika km. Eller bara en sjö runt.


 

Vi såg dessa fina knoppar.


 

Var till Skogskyrkogården och såg att där hade snödropparna försökt komma upp och hade lyckats.


Vårfåglarna har också börjat att komma.  Det sjunger från var och varannan buske. Nu läste jag idag att vintern ska komma tillbaka till helgen, men det har jag lite svårt att tro på, men vem vet.


Tro är en fågel

som känner gryningen nalkas

och sjunger medan

det fortfarande är mörkt.



 
 
Ingrid

Ingrid

16 mars 2015 14:51

Inte för att jag vet säkert, men jag skulle vilja kalla det för en påskkaktus.
Vilka fina blåsippor du hittat!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ingen bild

Att bara vara jag

16 mars 2015 14:57

Javisst är det en novemberkaktus som du har. Att den blommar nu beror förmodligen på att den fått stå svalt till kanske ? Om novemberkaktusar får ha svalt utrymme så kan de blomma två gånger om året. Kram ♥

 
Znogge

Znogge

16 mars 2015 18:10

Min novemberkaktus blommade i november men blommade om nu i februari så nog är det en sådan. Ibland lever de sitt eget liv... Hur som helst en mycket fin blomma tycker jag!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Kraka

Kraka

16 mars 2015 21:48

Ur led är tiden... Det är säkert en novemberkaktus som blommar nu. :-)

http://kraka.moah.se

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

17 mars 2015 16:52


Vårkänsla har jag, japp! :-)

Novemberkaktus ser det ut som och en väldigt fin sådan trots lite galen månad. :-))

Kram på dig ❤️

http://egopyret.blogspot.com

 
Ingen bild

Bosse Lidén

18 mars 2015 10:00

Vackra fyra meningar på slutet. Jag tänkte direkt novemberkaktus innan jag såg texten. Vi har haft likdana som haft problem med att hålla reda på månaderna och blommat när de känt för det. Två sjöar runt låter som en mycket trevlig promenad. Man ser mer när man går än springer. Hoppas ni orkar ta rutten fler gånger nu. Jag skulle inte orkat en meter innan frukosten. Kram Bosse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards