Alla inlägg den 1 juni 2015

Av wiolettan - 1 juni 2015 08:38


det var precis vad jag gjorde i morse, vände blad, på min almanacka i köket. Förresten jag vände fyra blad på fyra almanacker.


Ni tror väl inte att jag är riktigt klok, men det är dagens sanning. Det är väl inte nödvändigt att ha fyra almanacker som ska uppdateras varje månad? Nej, visserligen, men jag är en så´n som har svårt att slänga saker och har jag då dessutom fått dom, så är det ännu svårare.


Varje nytt år får jag sex almanackor ifrån olika organisationer, plus att jag köper en. I år gav jag bort en till SPf, så de har den i lokalen, plus en almanacka satte jag upp i tvättstugan, som vi alla i vårt hus har tillgång till.


 

Denna köper vi, hänger på väggen i köket. Handmålade bilder med fina tänkvärda texter.


Ett annat år stod det så här på månaden junis blad:


Lev för ögonblicket,

vänta inte till i morgon.

plocka livets rosor idag.


Idag, bara regn hos oss så vi gick ut i cirka 20 minuter knappt, för det blåste så det var inte lätt att gå i regn och motvind.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards