Alla inlägg den 22 januari 2016

Av wiolettan - 22 januari 2016 13:50


Vi har "städat bort" julen. Så länge som nästan till slutet av januari fick den vara kvar, detta år.  Inget att göra åt, men nu är det gjort, känns skönt.


 

Julgranen är nu avklädd.


 

Julprydnader borta.


 

Julsakerna, julkyrka, julstall, alla snälla jultomtar är samlade innan dom hamnade i lådor.


 

Tomtarna har fått gå och lägga sig till nästa år.



Tjugondedag jul, alltså för över en vecka sedan skulle ju allt ha varit puts väck, men inte här inte. Den dagen har Knut namnsdag. Jag har en bror som heter Knut, han är tre år äldre än mig och bor utanför Linköping.


Då vi var små kommer jag ihåg en ramsa som min mamma sa, och, snabbt skulle det gå försökte hon lära oss.

Knut knöt en knut och när Knut knutit knuten,
var knuten knuten.


Det finns en annan liknande ramsa.


Knut stod bakom en knut och knöt en knut,

då kom Knut som bodde knut i knut med Knut

och knöt upp knuten.



I morse kunde vi äntligen ta en liten uterunda, härligt. 12 grader kallt, hård, tunn snöyta, ingen chans att göra snöänglar.


 

Men helt plötsligen fanns detta hjärta framför mina fötter, lite skadat, men ändå. En del av min mans ena fot kom också med på bilden.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards