Direktlänk till inlägg 22 januari 2016

Äntligen!

Av wiolettan - 22 januari 2016 13:50


Vi har "städat bort" julen. Så länge som nästan till slutet av januari fick den vara kvar, detta år.  Inget att göra åt, men nu är det gjort, känns skönt.


 

Julgranen är nu avklädd.


 

Julprydnader borta.


 

Julsakerna, julkyrka, julstall, alla snälla jultomtar är samlade innan dom hamnade i lådor.


 

Tomtarna har fått gå och lägga sig till nästa år.



Tjugondedag jul, alltså för över en vecka sedan skulle ju allt ha varit puts väck, men inte här inte. Den dagen har Knut namnsdag. Jag har en bror som heter Knut, han är tre år äldre än mig och bor utanför Linköping.


Då vi var små kommer jag ihåg en ramsa som min mamma sa, och, snabbt skulle det gå försökte hon lära oss.

Knut knöt en knut och när Knut knutit knuten,
var knuten knuten.


Det finns en annan liknande ramsa.


Knut stod bakom en knut och knöt en knut,

då kom Knut som bodde knut i knut med Knut

och knöt upp knuten.



I morse kunde vi äntligen ta en liten uterunda, härligt. 12 grader kallt, hård, tunn snöyta, ingen chans att göra snöänglar.


 

Men helt plötsligen fanns detta hjärta framför mina fötter, lite skadat, men ändå. En del av min mans ena fot kom också med på bilden.




 
 
Ingrid

Ingrid

22 januari 2016 14:53

Det var väl skönt att få undan julen. Jag har uteslingan och julkransen på ytterdörren kvar, annars rensade jag undan innan jag åkte till Gran Canaria.
Jag hade en farbror som hette Knut. I närmaste vänskapskretsen kallade han för Knoppen, varför vet jag inte, men jag sa alltid farbror Knut till honom.
Ha en skön fredag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

22 januari 2016 16:21


Wiolettan, titta ovanför hjärtat där kommer ett ansikte från en ung tjej fram. Kan du se det?

Kram på dig ❤

http://egopyret.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

22 januari 2016 17:09

Det var verkligen länge som julen stannade hos er! Här har vi utomhusbelysningarna kvar men de får vara tills det är lite mildare...

Kram och trevlig kväll <3

http://znogge.wordpress.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

22 januari 2016 17:40


Nu ser jag även ett barnansikte bakom tjejens huvud och ett litet hjärta under det....

http://egopyret.blogspot.com

 
TantGlad

TantGlad

22 januari 2016 19:27

Till vänster ovanför hjärtat ser jag ett förtvivlat ansikte. Ett rop på hjälp.
Till höger så ser jag åxo ett ansikte. Ett vuxet ansikte. En dam med halvlångt mörkt hår ner till hakan.

Man kan se.....om man Värkligen tar sig en stund att Värkligen "se"

Comsi comsa ser åxo ser jag.

Kram och trevlig kväll. Ps....fint hjärta

http://tantglad.bloggo.nu

 
Anneli

Anneli

22 januari 2016 21:38

Oj så mycket fina julsaker, det är lite skönt att bli av med det när man har haft det framme.
Det har varit ganska kallt här idag så det har varit snabba rundor för oss. Har gjort min goda zucchini sallad igen, mmmm den är som godis =)
Nu ska jag se lite på filmen på fyran. Ha en mysig kväll med mysingen o en trevlig helg kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Ditte

Ditte

22 januari 2016 22:25

DEt sjungs ju om attt "Julen varar helt till påska" så du har tid på dig. Men visst är det skönt när julen packas undan och man kan skömja en vår långt där framme. Ramsorna känner jag igen från när jag var liten och man räknade vem som skulle stå när vi lekte kurragömma och andra lekar. Men jag had eglömt bort dem. Tack för att de fick komma tillbaka.
Hjärtat var fint och ett gott tecken.
Kram från mig!

http://akker.blogg.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

23 januari 2016 10:10

Det är roligt att ta fram julsakerna, tråkigt att ta bort dem, men när det väl är gjort är det ganska skönt.
Ha det bra i vintervädret!

http://lenaiwales.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards