Direktlänk till inlägg 3 mars 2016

Röjarparty.

Av wiolettan - 3 mars 2016 08:45


God Morgon alla snälla läsare av min blogg. Hoppas att ni har haft en god natt och sovit gott, till skillnad emot mig. Förmaksflimmret har hållit mig vaken och jag har bara längtat till morgonen. Är inte så förtjust i att ligga ensam och vänta på att det ska dagas. Ensam? Du har ju din mysing? Joo, men han har en god sömn.


I går var vi och sjöng och övade inför våruppträdandet på SPF:s månadsmöte i april. Mycket trevligt och god gemenskap i vår grupp. Liten grupp, men naggande god.


Vi har också varit på "röjarparty". Låter ju inte klokt egentligen. Men min äldsta bror som bor i Farsta ringde och frågade så. "Vill ni komma på mitt "röjarparty"?  Det var mycket lugnare än det lät.


Han har nämligen gjort om lite i sin lägenhet, nya golv, målat väggar och tak i några rum och inhandlat nya möbler. Det mesta jobbet har han lejt några att göra, han fyller i alla fall 89 år i juni. Men nu ville han att vi skulle ner i källaren med lite han skulle spara samt slänga en massa skräp i återvinningsstationen. Sedan hade vi fest. Han är duktig på att laga god mat.


 

Varm macka till förrätt, med bland annat ost och skinka. Jaha, det blev ingen bild på mackan här inte.


 Huvudrätten var köttgryta, stark och mycket god.



 

Glass med grädde och hallon till efterrätt.


Sedan fick vi titta på datorn,  på hans sondotter som med sin man är i Burma, jobbar idellt och ska så göra i två år framåt. Det var mycket intressant att se hur de lever där. Fattigt, men människorna verkar så glada.


Sedan var vi trötta och ville hem, i alla fall jag, men min bror ville också bjuda på kaffe med tårta. Jag måste då säga att det fanns inte mycket till plats i magen för den goda tårtan.


 

Detta budskap fanns i ett skyltfönster.


Ojoj, nu måste jag göra mig i ordning och i väg till Heart Center, har en tid hos hjärtläkaren. Hur ska det gå? Läkarbesök är inte min starka sida, men jag måste. Får hälsa på er senare i eftermiddag, eller kvällen, beroende på.





 
 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

3 mars 2016 09:56

Det såg gott ut det ni blev bjudna på =) Lycka till hos hjärtläkaren. Stor kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Ingrid

Ingrid

3 mars 2016 09:58

Så trevligt med ett röjarparty! Han är duktig din bror.
Hoppas att det går bra hos läkaren idag.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
znogge

znogge

3 mars 2016 10:18

En röjarskiva helt i min smak! Så pigg din bor verkar vara med tanke på åldern. Men det är bara att vara tacksam för varje dag som man får vara frisk och hyfsat pigg. Inte alla förunnat!

Hoppas det blir ett bra besök hos din hjärtläkare i dag!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

3 mars 2016 10:20


Nej, att ligga och vänta in morgonen är ingen höjdare, å visst är man ensam för den andra sover ju..... :)

Köttgrytan ser så god ut, det är en riktigt duktig rackare till bror du har.... :)

Kram på dig ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

3 mars 2016 10:51

Sådana vakennätter är jobbiga och dryga.
Vilken duktig storebror du har.
Jag är impad av människor som tänker på andra och åker iväg och jobbar ideellt. Hoppas det går bra för dem.
Lycka till med dagens viktiga möte.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

 
Geddfish

Geddfish

3 mars 2016 10:53

Åh, så synd om dig, som måste ligga vaken och ha sådana besvär och bara vilja att tiden går. Hoppas du får rejäl hjälp hos hjärtdoktorn!

Röjarpartyt var bara så läckert härligt!

Varm kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Anneli

Anneli

3 mars 2016 20:48

Vad mysigt ni har haft det o god mat. Vad hungrig jag blev..
Hoppas att det gick bra hos läkaren. Jag tycker så synd om dig när du inte mår bra. Jag önskar att jag kunde ge dig en riktig kram.
Du hittar hjärtan överallt =)
Ha en mysig kväll, hoppas att du får sova gott inatt. Kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Ditte

Ditte

3 mars 2016 22:37

Jag börjar från slutet och hoppas innerligt att ditt läkarbesök idag har gått bra. Hålller tummarna.
Jag log när jag läste om din bror och "röjarpartyt". Så trevligt! Och vilken energi din bror har! Så mycket god mat han lagat och jag kan förstå att platsen i magen är begränsad.
Och visst ska vi hålla hårt i kärleken. Absolut!
Kram!

http://akker.blogg.se

 
Lena

Lena

4 mars 2016 11:58

Ber en bön till himlens alla stjärnor för ditt hjärta *hjärta*

Vilken alert storebror du har :)) & oj oj oj vad spännande med Burma! ett land som för mej är ett mysterium...

Här snöar nu flingor stora som "dasslock" hi hi ;)

Varm kram till dej *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Gunnel

Gunnel

4 mars 2016 16:26

Röjarparty var ett bra namn på bjudningen. Hoppas läkarbesöket går bra. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
TantGlad

TantGlad

5 mars 2016 13:55

Jobbigt att ligga vaken....alldeles ensam fast man har någon bredvid.
Men det är ju så här åxo....man är faktiskt ensam om att leva sitt liv.
Men nu då det är lördag så hoppas jag att det gick bra hos hjärtläkaren.

Vilken god mat din bror bjudigt er på. Ser ju hur gott ut som helst ju. Mmm....en blir riktigt hungrig.

Lördag nu.....hoppas du får en fortsatt jättefin kväll.

Stor och varm kram till fina dig

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards