Direktlänk till inlägg 17 januari 2017

Snart är det dags!

Av wiolettan - 17 januari 2017 10:12


I morse bet det ordentligt i kinderna. Tror att det var kalla nordanvindar som blåste, temperaturen var cirka sex minusgrader. Det kändes skönt att få ta en liten morgonrunda, har inte blivit så många den senaste tiden, i går till exempel blev det ingen.


För drygt en vecka sedan hörde jag och mysingen ett brak utanför fönstret. Lite overkligt ljud, jag kunde inte riktigt bestämma vad det lät som.

 

Då vi tittade ut såg vi detta. (Bilden tog jag dagen efter, så han körde inte med snöfrost på rutorna.)


Tyckte så synd om mannen, en äldre man som steg ur bilen och ur bagageluckan tog fram sin rollator. Han hade svårt att gå. Mysingen gick ner för han hade sin bil precis bredvid och ville se om det var någon skada på den. Nu var det en liten, liten buckla, inte så stor. Mannen förklarade att han hade en automatisk växellåda och hade taqit fel på gasen och bromsen. Tur att det inte hände vid ett övergångsställe där någon skulle korsa gatan.


 

I går var det några män ifrån kommunen som verkade städa undan julen. Jag har inte gjort det ännu, men ska väl försöka att ta tag i det, kanske idag.  Är det dags kanske?


 

Julkrubban, jultomtar, juldukar, julgran och den fina spelande kyrkan, allt måste ner i kartonger, till nästa år.



 
 
znogge

znogge

17 januari 2017 13:26

Vilken otur och så synd om mannen men tur i alla fall att ingen kom till skada. Kunde gått illa om det hänt på en annan plats. Kanske är det dags för honom att låta bilen stå...

Nu när Knut har varit är det väl dags att ta undan julen. Fast våra utomhusbelysningar är fortfarande kvar...

Kram och ha en fortsatt bra tisdag <3

http://znogge.wordpress.com

 
Tove Olberg

Tove Olberg

17 januari 2017 15:24

Stackars mannen som det hände för. Tur i oturen att det tog där det tog tänker jag. Svårt det här med när ska en sluta köra bil?
Så du har lite kyla, men njuter din spelande krubba lite till :-)
Må gott goa du!
Varm kram

http://toveolberg.blogspot.se

 
Gunnel

Gunnel

17 januari 2017 15:33

Vilken otur! Men som du skriver så var det bra att ingen blev skadad. Hos mig är julen bortstädad och det känns riktigt bra. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

17 januari 2017 16:22

Hej Gunnel!
Kan fortfarande inte kommentera hos dig, men läsa går och det känns skönt.
Såg att du är ute och rör på dig, Luxenburg, så härligt. Söt liten tjej.
Förstår att du och dina döttrar hade det trevligt och det ska bli intressant att läsa om fortsättningen. "Ganska dyr dag", det låter spännande, men ibland så bara måste man.
Ha det fortsatt trevligt och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ditte

Ditte

17 januari 2017 17:27

Vilken tur i oturen att det hände just här och att ingen skadades. Vad gäller julen så var vi inte hemma så det var bara att ta bort adventsljusstakarna och det gjorde jag i början av januari. Tomtarna med sina vänner fick stanna i sina lådor.
Men nu kommer våren och jag tror tomtarna med sitt följe behöver vila till nästa jul.
Stor kram!

http://akker.blogg.se

 
geddfish

geddfish

17 januari 2017 20:14

Stackars stackars mannen! Men det gick ju bra utan personskador.
Nu har grannen mittemot tagit bort adventsljusstaken, men en granne har balkongbelysningen kvar. Man gör som man vill 😁
Tulpankramar! 💓

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Anki

Anki

18 januari 2017 06:45

Lider lite med den stackars mannen, men som sagt... tur i oturen att det bara var en skylt.
Här plockades julen bort vid trettonhelgen, men ute får det lysa lite till för här finns inte några gatlyktor som lyser upp :)
Ha det gott!
Kram

http://https://ankistankar.blogspot.se

wiolettan

19 januari 2017 09:32

Hej Anki!
Roligt att se dig här men tyvärr kan du fortfarande inte se mig hos dig. Förstår ej, men kan inget göra.
Tittade och njöt av att se den röda fina stugan du bor i, där vid skogsbrynet. Ser så fint och idylliskt ut.
Klappa Sixten från mig. Älskar katter.
Kram!

 
Kicki

Kicki

18 januari 2017 08:16

Åh så synd om honom, men som dom andra säger, skönt det gick bra.
Julen åkte ut i söndags. Men ute lyser det ännu.
Ha en fin dag kramar

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
Ingrid

Ingrid

18 januari 2017 12:48

Vi hade en man som gjorde likadant, inte här på Odvalds, men på ett område in närheten och han trampade ordentligt på gasen. Bilen satte full fart och rakt in i väggen. Den hamnade delvis inne i köket hos en granne. Så illa kan det gå!
Lycka till med avjulningen!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

18 januari 2017 13:28


Ja, lite otur har även den bästa. 🤗

Så stämningsfulla bilder du tagit.

Varm kram ❤

http://egopyret.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

18 januari 2017 17:02

Det är sannerligen inte lätt att bli gammal. Men vi hade en granne i min barndom som var den första jag kände som skaffade en bil med automatlåda. Han tog också fel och körde rakt in i garageväggen, när han egentligen skulle backat ut från garaget.
Kram <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Anneli

Anneli

18 januari 2017 21:14

Vilken tur att han inte körde på någon eller att han skadade sig. En olycka händer på 1 sekund o kan vara förödande.
Hoppas du o mysingen mår bra o att ni hade fin fin jul o nyår.
Var rädda om er , ha en fin kväll dröm sött kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards