Alla inlägg den 25 januari 2017

Av wiolettan - 25 januari 2017 08:05


Jag säger som min mysing:

”Så skönt att vakna på morgonen, att få uppleva ännu en dag”.


Det har han så rätt i. Är tacksam för varje ny dag. Han brukar ju också tillägga: ”jag blir så glad då jag vaknar och ser dig ligga där, nu får vi ännu en dag tillsammans”. Rätt så gulligt sagt.


Precis i dag är det 10 år sedan vi förlovade oss.  I morse sa mysingen: ”God morgon min lilla fästmö”.


Lite senare sa han:


”Jag visste inte att man kan känna sig så ung fast man är så gammal”.



   

Dom här 10 rosorna fick jag för inte alls så länge sedan av min mysiga mysing.


 

Då jag hade hällt upp min filmjölk på min tallrik i morse och hällt i en matsked psylillumfrön, såg jag att detta hjärta hade bildats. Med lite fantasi blir det ett hjärta.


I går hade vi några inköpsrundor på agendan och de gick bra. Upptäckte att det var flera av våra ”basvaror” som hade nedsatta priser. Då passade vi på förstås. Min mysing är duktig på att jaga matvaror som ”just denna vecka” är lite billigare än annars.


På det viset fick vi billigare kaffe, päron, äpplen,  bananer, paprika, ost och en del annat smått och gått. Jättebra.


 

Mulet väder idag, två minus grader och Sundbyberg har kvar sin julbelysning på Sturegatan, det gillas. Det lyser upp den gråa januarimånaden, eftersom vi inte har någon snö. Den här bilden tog jag i morse.


Nu på förmiddagen ska vi träffa sånggruppen och öva.


Ha en finfin dag alla bloggvänner.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards