Direktlänk till inlägg 14 augusti 2017

"Det bidde ingenting"!

Av wiolettan - 14 augusti 2017 09:42


Idag, en sisådär dag. Ringde till vårdcentralen för att beställa tid, gjorde jag i förra veckan.


"Jag kommer inte åt journalen", svarade damen i andra ändan av luren, "du få ringa nästa måndag".


Sagt och gjort, idag var nästa måndag.


"Jo, nu har din läkare kommit tillbaka ifrån semestern, men jag kan inte boka någon tid hos henne, hon har inte öppnat sin journal".


"Vad innebär det då"?


"Du får försöka igen på torsdag".


Jag tycker att det börjar att likna historien om han som gick till skräddaren för att få en kostym sydd.


"Det blev ingen kostym det blev en kavaj". "När är den färdig då"? "På lördag".


Ni har säkert hört historien så jag ska inte trötta ut er med den. Skräddaren förklarade varje gång att det blev ett mindre och mindre plagg, en väst, en vante, en tumme och tillslut ingenting.


Måste pigga upp mig själv med ett hjärta.


 

Ett hjärta på marken hemma i Trehörningsjö.



 

Där jag också var på en loppis. Fick då se detta originella provrum, med ett hjärta på dörren.



 

Den här bilden visar dasset som vi hade hemma på landet då jag växte upp. Det har blivit anfrätt av tidens tand, används inte längre men får stå kvar som minne. Tänk att vara liten och sätta sig på detta hjärta, kunde ju ha ramlat ner i hålet. Jag kommer ihåg att ibland var jag lite rädd, försökte att hålla fast mig.





 
 
Znogge

Znogge

14 augusti 2017 12:11

Men så irriterande men vissa saker påverkar man inte tyvärr...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
geddfish

geddfish

14 augusti 2017 13:46

Teknikens under när det är som sämst, eller nåt.
Vad gör man? Ingenting. Väntar.
Tack för dina fina hjärtan, säger jag i stället och skickar en varm kram.

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Gunnel

Gunnel

14 augusti 2017 15:23

Det är inte ofta jag tycker det var bättre förr, men det var i varje fall inte så mycket strul när man ville ha tag på en läkare. Jättefina hjärtan. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

14 augusti 2017 15:50

Ja, utedass var lite läskiga när man var liten. Jag har minnen av precis samma sak.
Teknikens under - eller teknikens vidunder som jag säger. Visst är det bra med datorer när de fungerar, men när de inte fungerar så funkar ingenting. Det blev jag varse på ICA idag.
Varm kram <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Preciosa

Preciosa

15 augusti 2017 17:57

Hej!
På Stureg...gamla Kronan har dom en lättakut där man ska på en pekskärm tala om vad man vill...Gillar inte pekskärmar på vårdinrättningar...Så ska en sjuksköterska intervjua en och se om läkaren ska slippa "lägga sig i". Ok, det är mina ord :-)
Hon kan väl ta prover om hon får. Fick tid 28 aug (ringde i börj på juli) "Min" dr hade inte semester. Ändå 2 mån väntan...
Håhåjaja...ska gå dit och peka då...jag åker ner före tiden jag fick...om jag är frisk alltså.
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Ditte

Ditte

15 augusti 2017 22:55

En kan ju bli trött för mindre än att försöka få kontakt med viss VC. Tyckte din liknelse var jättebra. Och man får vara frisk för att kunna vara sjuk. Puh! Förstår dig helt så ett hjärta känns mer upplyftande.
Det originella provrummet tyckte jag om. Fint fångad bild-
Utedassen på landet minns jag också...Och om det var mer tur än skicklighet att en inte ramlade ner vet jag inte.

Stor kram!

http://dittemitti.se

 
Ingrid

Ingrid

16 augusti 2017 13:46

Hoppas att ni kan mötas i morgon du och din läkare, med öppna journaler och allt.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Primrose

Primrose

16 augusti 2017 14:23

??!! Det låter ju inte klokt! Hoppas du får en tid nu!
Hjärtan muntrar upp ,-) Vilket charmigt provrum ,-)
Ja lite läskigt med de stora hålen men så charmigt med hjärtan att sitta på ,-))
Hoppas det ordnar sig med tiden nu, hur komplicerat kan det vara att boka in någon man blir förvånad o förskräckt
Ha det bra, KRAM från mig Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Ingen bild

Bosse Lidén

18 augusti 2017 09:26

Hjärtan av olika slag ljusar upp inlägget, men jag känner många dystra känslor när jag läser hur du blev bemött. Så får det inte gå till.
Helgkram Bosse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards