Alla inlägg den 29 augusti 2017

Av wiolettan - 29 augusti 2017 07:59


På frågan: "Hur står det till"? kan man få det intelligenta svaret "jo tack, det knallar och går".

I så fall är det viktigt att det knallar och går åt rätt håll.


En del kan vi själva påverka, men inte allt. Jag är tacksam att "det är så bra som det är", så länge jag kan "knalla" och gå ut, är jag nöjd och glader. Samt att jag har en man som hjälper mig så mycket. Lagar mat också, ofta. I går fick vi en fläskgryta med en mängd grönsaker. Det var vansinnigt gott. Varför säger vi så förresten?  "Vansinnigt gott". Det borde ju heta: "Det är snillrikt gott".


I går kunde jag följa med mysingen och dela ut SPF tidningen hos en del av våra medlemmar. Vi har ju gått den där rundan i flera år nu, många gånger om året, så jag borde ju hitta, men nej, det är hopplöst för mig att hitta rätt. "Åt det där hållet ska vi gå nu, inte däråt". "Jaja, jag försöker". Lokalsinnet, ni vet.


Jag skämde ut mig enormt nu i fredags då jag besökte min doktor. Då jag var färdigundersökt så skulle jag gå till laboratoriet för att ta fyra rör blod. Vandrade ut genom dörren och iväg och hörde doktorn ropa efter mig: "Nej du ska gå åt andra hållet".


Vände och gick och gick. Virrade runt en stund och till slut så hörde jag en som ropade mitt namn,  "Du går fel". Det var min läkare som helt resolut gick före mig till laboratoriet, tog en lapp till mig och gick sin väg.


Usch, så jag skämdes. Jag skäms till och med nu då jag skriver detta, men kanske det kan lätta lite. Vågar nästan inte tala om att jag har besökt den vårdcentralen och det labbet sedan början av 2000-talet. Nu de fem senaste åren minst en eller två gånger i månaden, på grund av att mitt PK-värde måste kollas.


Nej, detta var ett tråkigt inlägg. Ska pigga upp mig med några bilder.



 

En uppmaning. Fanns i ett skyltfönster, som vi gick förbi häromdagen.


 

Detta konstverk hade någon ritat på trottoaren.



 

Förra veckan, efter en regnig natt såg jag detta hjärta framför mina fötter.


Läste ett sanningens ord en gång.


Ägde både papper och penna.

Dessutom en nyinköpt skrivmaskin.

Nu var det bara inspirationen som fattades.


Som ni förstår, före dataåldern.


Trevlig dag önskar jag er som läser min blogg.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards