Alla inlägg den 22 augusti 2017

Av wiolettan - 22 augusti 2017 08:44


Idag tänkte jag inte skriva så långt utan ställa en fråga.



 

Vet ni vad detta kan vara? Prylen ligger på ett golv på bilden. Det ser nästan ut som om den hängde på en vägg, i en bod.



I mitt barndomshem i Trehörningsjö finns det en del gamla verktyg och jordbruksmaskiner, de flesta använde vi då jag var ung också. Pappa arbetade tillsammans med sin häst, på det gamla sättet, ingen traktor eller moderna saker.


Den prylen som jag visar här, har jag aldrig använt, kanske jag ska tillägga.


Den lilla stugan som jag har fått av min äldsta bror är gammal. Den byggdes i mitten på 1800-talet, ungefär. Otroligt att den står fortfarande. Användningsområdet var då, på den tiden,  tunnbrödsbakning. På 1960-70 talet renoverades huset och blev beboeligt.



 

Det var vanligt att de förr i tiden inte satte in så många fönster, i varje fall inte på baksidan. Allt för att spara så mycket värme inomhus som möjligt. Så vårt lilla hus har inga fönster på baksidan.



 

I sommar då vi var där kittade min man fönsterrutorna och målade till lite.



 

Han är ju inte så van att hålla på med sån´t, men jag tycker att han gjorde det bra.


Jag målade också lite, på vårt räcke på bron. Tyckte att det var hur roligt som helst. Men, kanske inte så nyttigt. Dagen efter hade jag förmaksflimmer igen. Så jag tog det lugnt sedan.



Oj, jag skulle ju bara ställa en fråga och inte skriva. Men, OK gjort är gjort.


Ha en finfin dag.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards