Alla inlägg den 17 februari 2017

Av wiolettan - 17 februari 2017 10:49



Trevligt att vakna till en ny dag och må bra. Att inte ha förmaksflimmer som sätter ner krafterna, inte vara helt slut och trött utan kan stiga upp och vandra ut, som förr i tiden. Nja, nästan i alla fall, vi gick c:a 45 minuter, alltid något.


Min mysing är så glad och tacksam då jag känner mig bra. För det mesta är det den frågan han ställer på morgonen:
”Hur mår lilla hjärtat idag”?

”Tack, jättebra”.

”Om du visste så lätt det känns i mitt hjärta då ditt hjärta går som det ska”.


Jag förstår honom. Jobbigt att ha en fru som inte kan och orkar något.


I morse gick vi vägen om SPF lokalen, mysingen skulle lämna årsprotokollet som han har skrivit och en redogörelse, eller berättelse om Thore Skogsmans liv och låtar. Det ska läsas upp på en tisdagsträff och samtidigt spelas skivor av Thore. Två brev lade vi också på lådan med veckans två tidningar av lösta kryss. Hoppas så på vinst, lotter. Det blev ju ingen på våra ”hjärtlotter”.


På väg ner till lokalen gick vi förbi ICA:s intag av leveranser. Det stod en budbil där så det var lite trångt att gå och samtidigt ruskigt nära nerfarten till ICA. Det gick brant nedåt så jag tog mysingens hand.


”Det är så ojämt här så jag är rädd att tappa balansen och trilla ner”, sa jag.


”Ja, då kommer du att sättas upp på någon hylla för att säljas”.


”Kommer du in och köper mig då”?


”Så klart att jag gör. Det är väl bäst före datum som gäller”?


”Ja, reapris blir det säkert”.


Så kan det låta om vi är på det skojfriska humöret och sedan så skrattar vi så att vi har svårt att vandra vidare allt under det att vi får nyfikna roade blickar ifrån våra medmänniskor.


Ett gott skratt sägs förlänga livet. Hoppas att det stämmer. Jag tror ju förstås att vi har vår tid här på jorden bestämd. Men, att skratta gör ju inte livet tråkigare.


 

Några ord ifrån min Optimistlåda.


 

Ifrån en almanacka jag har.



Trevlig fredag, mina bloggvänner.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards