Alla inlägg den 30 mars 2017

Av wiolettan - 30 mars 2017 10:41



Ja, det går att skriva både ett frågetecken och ett utropstecken efter de orden.


Frågetecknet får gälla för: Vad kommer denna dag att innehålla? Vilka nya erfarenheter kan den ge mig? Hur kan jag rätt utnyttja denna nya dag som jag har fått?


Utropstecknet får gälla för: Jag har fått vakna upp till ännu en dag! Vilket skönt uppvaknande! Vi har ätit en god frukost och jag har kunnat följa med mysingen och handla!


Frågetecknet kan också gälla för: Vad kommer de nya proverna att visa som min läkare sa i går att jag skulle ta? Vad kommer lungröntgen som jag fick en remiss till, att säga doktorn? Har jag fått kärlkramp eller hjärtsvikt, vilket läkaren gissade på?


Utropstecknet kan också gälla för: Min näst äldste bror fick komma hem ifrån sjukhuset igår efter att varit inlagd i över en vecka! Min näst yngsta syster fick hjälp på vårdcentralen och börjar må bättre! Först och sist, min man säger att han älskar mig!



 

Vi har barmark här och det har börjat att våras, men igår kom det lite snö som snabbt töade bort.


 

Mistlar, i mängd på dessa träd. Jag tog bilden i söndags. I Sverige förekommer misteln huvudsakligen i östra Småland och i Mälardalen. Den är Sveriges enda trädlevande halvparasit.


 

Vårblommor, som lyser så gult och fint vid en husknut.



Ha en finfin dag ni som orkar läsa min blogg.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards