Direktlänk till inlägg 9 mars 2018

Framåt i snigelfart.

Av wiolettan - 9 mars 2018 08:41


På frågan, "hur står det till"?

kan man få det intelligenta svaret

"Jotack, det knallar och går".

I så fall är det ytterst viktigt att det

knallar och går åt rätt håll.


Det kan jag skriva under på, verkligen. Jag tycker nu och hoppas att det går åt rätt håll. I dag kännns det inte som om hela kroppen är dränerad på all kraft. Men, å andra sidan kan jag inte sluta och hoppas och önska att jag skullle känna mig starkare.


Egoistens bön:
"Käre Gud, hjälp oss alla och särskilt mej".


I går var det den Internationella kvinnodagen och mysingen kallade mig för Siv hela dagen, eller Sivan. Andra dagar brukar han säga mitt vanliga namn eller Gosan eller Älskling eller något annat smeknamn. Men i går blev det Siv beroende på att det är mitt andra namn och min namnsdag. Vi firade med champagne, mitt i veckan.


 

Vi har fått en hel del snö och det kan vara jobbigt för småfåglarna att få mat. Här har snälla människor lagt lite gott till fåglarna. Andra passar också på och de samas rätt så bra. Längst fram två fåglar, därefter en ekorre och längst bak en råtta. Alla är de hungriga och samsas gott. Märkligt att de satt kvar fast jag stannade och fotade.



 

Vid återvinningsstationen i morse. Ett hjärta så klart.


 
 
geddfish

geddfish

9 mars 2018 11:21

Hur står det till? Tack, det växlar.
Det var min Pusselbits diplomatiska svar.
Tänk, så många hjärtliga hjärtan som du hittar!
Önskar en jättefin fredag, jag ska ta på mig mina positiva glasögon, så ser jag snön i färger.
Varm kram 💝

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Eva

Eva

9 mars 2018 11:24

Ja måendet är bra här o hoppas ditt är det oxå :) jobb väntar åh va fint hjärta du hittar du :) kram å fin helg

http://evasblogg.blogg.se

 
znogge

znogge

9 mars 2018 12:36

Vilket trevligt och festligt sätt att fira namnsdagen på! Champagne mitt i veckan var inte illa alls. Vilket fint hjärta men chokladen lämnade de tyvärr inte kvar till er ;-)

Kram och ha en fin fredag!

http://znogge.wordpress.com

 
Lena

Lena

9 mars 2018 14:35

Förstår oron & allt med hjärtflimret, då önskar man inget mer än att få vara frisk *hjärta*

Så söta djur som samsas! & lilla musen, dom brukar ju springa undan & är mer observanta än övriga, men kanske Stockholms möss är modigare än dom här hos oss? hi hi :))

Varm hjärtlig kram *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Preciosa

Preciosa

9 mars 2018 17:52

Hej Wiolettan!
Ja vad svarar man....tack hyfsat 😄 Har nog aldrig sagt Bra dom senaste 10 åren 😩 Hoppas du iaf har det hyfsat 💕
Kramar P 😻😻💕

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Ditte

Ditte

9 mars 2018 23:08

Frågan tycker jag är knepig och oftast frågar jag "hur är det" eller "hur har du det".
och ibland "hur står det till". Men jag frågar bara om jag vill och har tid att lyssna på svaret. Oftast är det artighetsfraser och ingen har ork/tid/intresse av att lyssna in svaret.
Jag hoppas för din del att krafterna kommmer tillbaka och att du ska bli starkare.
En fin promenad fick ni och roligt att se djuren samsas om maten. Vad gälle rråttorna tycker jag inte om dem här i stan och särskilt inte när de invarderar de små barnens lekplatser. Råttorna är stora och tämligen ilskna. Mat till fåglarna som hängs i träden är ju en sak. Visserligen kan råttorna klättra men håller sig oftatst på marken och letar efter mat som där lagts till småfåglarna.
Så myckigt att fira din namnsdag med champagne. Och jag tycker att det är så fint att fira det man kan.
Att du sedan är suverän på att hitta hjärtan tycker jag är så roligt. Jag ser sällan några trots att jag tittar.
Stor kram och många tankar,

http://dittemitti.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

10 mars 2018 11:25

Ett hjärta i rätt färg. Kärt barn har många namn. Grattis Siv i efterskott.
Känner igen det där med att ändå inte bli riktigt nöjd fast det är bättre. Genast blir det ett nytt krav på ännu mer krafter. Samtidigt är det ett slags friskhetstecken.
Önskar dig en fin helg.
Kram Bosse

 
Primrose

Primrose

10 mars 2018 19:46

Ja hjärtan hittar du som jag och fotar ,-)
Det gör jag med som tycker alla hjärtan är magiska!
Vilken helt underbar bild där alla äter tillsammans ,-) Så fin!

Mysigt att fira, det är viktigt att fira lite då o då, bra dag att fira.-)
Härligt att du mår bättre! ,-)) Jag blir SÅ glad för din skull, min gubbe mår också bättre, fantastiskt!
Ha en härlig Helg
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Gunnel

Gunnel

11 mars 2018 09:48

Du verkar ha det extra besvärligt nu. Hoppas det kommer en lugn period som följer. Jag heter också Siv som andranamn, men jag kom inte ihåg att det var den dagen förrän min dotter gratulerade mig. Grattis i efterskott. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

 
Essay Writing Service Reviews

Essay Writing Service Reviews

13 april 2018 09:56

I like snow and not only people, animals also enjoy these days.

http://https://www.apexessays.com/custom-essay-writing-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards