Direktlänk till inlägg 20 januari 2019

Ljuset är på gång.

Av wiolettan - 20 januari 2019 08:31


Bara för att få lite ny luft i lungorna tog mysingen med mig ut på en morgonpromenad, i morse.


Det var minus 8 grader och halt så det knappt gick att gå. Det var länge sedan som det var så dåligt sandat på trottoarerna här. Tur att det finns broddar och cykelbanor som är sandade, något så när. Tidig söndagsmorgon är det nästan inga cyklister ute så det är fritt fram att gå där.   Efter knappt 25 minuter var vi hemma igen.


Det börjar klarna lite ute och solen verkar komma fram idag. Den syns inte än, men vid horisonten märks det en ljusning.


Jag tror på Gud på samma sätt

som jag tror på den uppåtgående solen.

Inte för att jag ser den,

utan för att jag genom den kan se allt annat.




 

Hej på er som läser min blogg. Hoppas att ni alla får en finfin dag och var rädda om er om ni går ut.





 
 
Anki

Anki

20 januari 2019 09:32

God förmiddag Wiolettan!
Härligt med en frisk morgonpromenad, men det gäller att se var man sätter fötterna - här är glashalt och jag vågar inte gå ut utan mina icebugs på fötterna.
Även här har vi en fin söndag och solen lyser från en klarblå himmel. Inte lika kallt som hos dig - bara -4.
Önskar dig en fin söndag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
wiolettan

wiolettan

20 januari 2019 09:46

God förmiddag Anki!
Luften var frisk och klar och det behövde lungorna. Men, halkan, den behöver ingen.
Icebugs, dom skorna skulle jag behöva. Ska gå in på nätet och läsa om dom, kanske vore något att satsa på.
Trevlig söndag.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Preciosa

Preciosa

20 januari 2019 09:49

Hej Wiolettan!
Så modig du är att gå ut! Det är verkligen halt. Var ut till Susan och Ditte en sväng och dom få steg till bilen var inte lätta. Skönt att komma ut och få luft i alla fall för dig och det lilla för mig...Vi var till MoS som folk säger :)
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
wiolettan

wiolettan

20 januari 2019 09:56

Hej Preciosa!
Inte modig, men jag håller mysingen i hand och han är stark så då är det lättare. På en del ställen är det livsfarligt att gå, verkar det som.
Frisk luft är bra.
Trevlig söndag önskar jag dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

20 januari 2019 11:09

Här är det tack och lov barmark men jag har förstått att det är väldigt halt uppåt landet. Tur att du hade en stark hand att hålla i.

Kram och ha en härlig söndag!

http://znogge.wordpress.com

 
wiolettan

wiolettan

20 januari 2019 11:21

Så skönt med isfritt. Undrar om det är slarv av kommunen eller vad det beror på, denna halka?
Ja, min mysing är snäll och håller mig i handen och stark. Han har dragit upp mig förr då jag har ramlat.
Önskar dig också Znogge, en härlig söndag. Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

20 januari 2019 11:35

God middag får jag nog skriva. Det är alltid skönt att komma ut en sväng varje dag. Igår var jag inte utanför dörren.
Hoppas du också fått sol nu. Här lyser den lockande. Jag läste om dina 8 minus och gick ut på balkongen och kollade om vi hade lika kallt. + 9 stod det. Solen är varm och stark. Vi ska åka och köpa en "kollare" till på Claes Ohlson efter söndagslunchen. För det behövs en på andra sidan också. Annars kommer vi ofta att klä oss fel.
Önskar dig en fin söndag.
Kram din Bloggvän Bosse

http://gotlanduppochner.com

 
wiolettan

wiolettan

20 januari 2019 11:50

Vi kanske går ut varannan dag, du och jag. I går kom jag nämligen inte ut på hela dagen, men idag gick det bra. Frisk luft, jag älskar det och lite "svalt" som det kan vara på vintern, men halka, nej tack den är bara så jobbig. Man spänner sig så det känns inte bra.
Nu skiner solen här också, men jag ser att folk halkar till ibland, där de går, så fortfarande inte sandat, så jag stannar inomhus.
Har en bekant som nyligen har brutit lårbenshalsen, fast hon ramlade inomhus, i sitt kök.
Plus 9, ja då förstår jag att du måste skaffa en annan termometer. Solen värmen skönt.
Hoppas att du också får en finfin söndag, Bosse.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ditte

Ditte

20 januari 2019 12:22

Skönt för dig att komma ut på en liten promenad. Och fint att gå innan cyklisterna kommit ut.
Undrar varför cykelbanorna är bättre skrapade och sandade än trottoarerna. Likadant inne i stan. Jag får vagga fram som en pingvin.
Gläder mig också åt de lite ljusare dagarna.
Varm kram och trevlig söndag,

http://dittemitti.se

 
wiolettan

wiolettan

20 januari 2019 14:35

Det kändes fint att få frisk luft och jag är så tacksam att jag har mysingen att hålla i hand, för det är halt här nu, mycket halt.
Cyklisterna har det bättre förspänt än vi som går, i alla fall i denna kommun. Kanske blir det större olyckor om dom ramlar och dyrare för samhället, jag vet inte, men gissar.
Vagga som en pingvin, det var ett träffande uttryck.
Men, snart är det vår för dagarna blir längre och längre.
Önskar dig också en trevlig söndag. Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

20 januari 2019 18:24

ljusa dagar underlättar

http://https://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

20 januari 2019 20:40

Visst är det så. Vi människor behöver ljuset.

 
gun

gun

20 januari 2019 18:31

Härligt med en morgonpromenad och visst är ljuset på gång. Idag tog jag fikat med mig ner till sjöbodarna och satt i solen... härligt och viden var lite utslagen här som också fick följa med hem.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

wiolettan

20 januari 2019 20:42

Det är skönt varje morgon som vi kan vandra ut och nu blir det ju ljusare för varje dag och det märks.
Fika ute i solen, tänk att det var så pass varmt så det kunde kännas skönt. Viden utslagen, då är det betydligt längre kommen med våren hos dig.
Kram!

 
geddfish

geddfish

20 januari 2019 19:39

Godkväll!
Ja, ljuset kommer mer och mer, härligt! Dock gillar jag inte halkan, det gäller att vara försiktig med fötterna. Fick nyss till ett styrelsemöte i andra ändan av stan. Så tacksam för det.
Var rädd om dig och ha det fint!
Värmande kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
wiolettan

wiolettan

20 januari 2019 20:47

Godkväll!
Det märks stor skillnad nu emot bara för en månad sedan, mycket ljusare tidigare på morgonen.
Halkan, den röstar vi bort. Trygghet för alla, inte falla.
I morse gick vi en del på cykelbanan för den var sandad.
Sköt väl om dig Gerd och varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Gunnel

Gunnel

21 januari 2019 08:39

Hos mig ligger det runt nollan just nu och snöar lite lätt. Det får bli till att köra väldigt försiktigt idag, för det varnas för halka. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

21 januari 2019 08:59

Runt nollan, då kan det vara lömskt med vägunderlaget. Vi har nu minus 11 grader och det biter lite i kinderna, ute.
Var rädd om dig i vinterhalkan.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards