Direktlänk till inlägg 12 september 2020

Du har fått post.

Av wiolettan - 12 september 2020 09:01


Det kom ett brev i brevlådan och det händer ju inte varje dag så jag var ivrig att se vem brevet var ifrån.


Tittade till på avsändaren och en hand knöt sig om mitt hjärta, nej, men hjärtat hajade till. Avsändaren var nämligen den bank som jag har och som jag hade en, ska vi kalla det, intensiv kontakt med häromdagen. Ni som läste mitt förra inlägg vet vilket dilemma som jag kom i och vad jag skämde ut mig.


”Nej”, sa jag till Mysingen, ”jag undrar om jag törs öppna brevet, har jag gjort något fel i alla fall”?


”Äsch” sa Mysingen och öppnade raskt brevet. Han läste intensivt och jag frågade:

”Men vad står det, är jag totalportad”?


Så farligt var det inte utan det stod bara att banken hade noterat mitt nya mobilnummer och ville att jag skulle kolla så att det var helt rätt.


Vilken lättnad. Nu glömmer jag det hela och låter det bli en nyttig lärdom. Eller som kungen sa: ”Vi vänder blad och går vidare".



 

Några sjöfåglar har funnit något att stå på i Lötsjön. Vattnet ser skräpigt ut, men det är bara näckrosblad.


 

Här, några dagar senare har kommunen rensat hela sjön och lagt upp bladen på stranden. Här syns två stora högar.

Täcker nästan hela gångbanan.



    

Här har det växt ut blad direkt på stammen. Tror att det är ek.


Önskar er som läser min blogg, en trevlig helg och var rädda om varandra.



Min gåva är lika oändlig som havet

och min kärlek lika djup.

Ju mer kärlek jag ger, desto mer får jag

eftersom båda är oändliga.




 
 
geddfish

geddfish

12 september 2020 10:37

Vad skönt att det var en "bra" post. Men visst hajar man till, pappersbrev är inte alls vanliga numera.
Var rädd om dig och jag önskar en trevlig lördag.
Varm kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

wiolettan

12 september 2020 16:56

Håller med dig Gerd, det kändes så bra, allt fixat och klart.
Numera så ska det ju vara på mail, nästan allt och jag tycker ju om att få pappersbrev, annars. Hajade till lite så där bara.
Tack det samma önskar jag dig. Kram!

 
Tove Olberg

Tove Olberg

12 september 2020 11:35

Nu har du papper på att du kan vända blad och gå vidare, så bra!
Tror också det är en ek som växer ut där på stammen. Jag såg en lustig figur, bladen är näsan över trutande mun och ett öga där på vänster sida. Naturens egen konst.
Läste nyss din kommentar hos mig;tack för den, när ni kommer till Karlstad vore det kul att träffas om ni tycker ni har tid!
Trevlig helg och varm kram!

http://blandar.bloggo.nu

wiolettan

12 september 2020 17:00

Japp, nu är det klart och kirrat. Ny kod och rätt mobilnummer och dom tror säkert att Mysingen inget vet.
Men, så roligt, jag såg nämligen också den där figuren. Naturen är konstnärlig av sig, många gånger, det gäller bara att kunna se med de rätta ögonen.
Det är bara roligt att ta del av dina tankar och ordvändningar.
Tänk om det kunde ordnas, lite kaffe på sta´n kantänka. Vi får se framåt, när det nu kan bli att vi kan åka.
Tack detsamma till dig Tove. Kram!

 
Znogge

Znogge

12 september 2020 11:36

Du gör helt rätt i att göra som kungen och vända blad. Nu är den här historien avslutad helt enkelt och telefonnumret är rätt.

Kram och god lördag!

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

12 september 2020 17:02

Jag tänkte som så, kan kungen så kan jag.
Telefonnumret är rätt och jag har också fått en ny kod, som bara jag kan, tror hon.
Detsamma önskar jag dig, trevlig helg. Kram.

 
Ingrid

Ingrid

12 september 2020 11:36

Jag förstår att du hajade till när du fick det brevet, men det var ju bra att du fick en skriftlig bekräftelse på att allt nu är helt ok.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

12 september 2020 17:03

Jo, det gjorde jag faktiskt, undrade direkt om det var något som var fel, som de på banken hade upptäckt. De spelade ju in samtalet.
Men, nu så, allt klappat och klart.
Tack, detsamma till dig Ingrid. Kram!

 
tant Hanneles bokparadis på Hisingen

tant Hanneles bokparadis på Hisingen

12 september 2020 14:33

bra att banken skickar vänliga brev, nu ska ju det mesta skötas på nätet, ingen ränta får man för att man gör allt jobb själv...

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

12 september 2020 17:05

Nästan allt sköts på nätet och det kanske är bra, vad vet jag.
Men jag fick ett brev och det ordnade sig.
Det är ju konstigt. Banken lånar ut våra pengar till en skaplig ränta, men vi som lånar ut dom, får ingen ränta. Märkligt.

 
Ditte

Ditte

12 september 2020 15:23

Så bra att banken hörde av sig och ville förvissa sig om att det var rätt nummer. Tror att du nu just kan vända blad...
Fint att ni kunnat gå ut på promenader och det piggar ju alltid upp.
Stor kram och trevlig helg

http://https://dittemitti.se

wiolettan

12 september 2020 17:07

Det kändes bra sedan då jag hade läst brevet. Allt var rätt och jag kunde glömma detta och gå vidare, så att säga.
Ja, vi har faktiskt gått ut på promenader alla dagar denna vecka, utom en, det känns fint. Behövs lite rörelse i benen.
Tack detsamma Ditte till dig. Kram.

 
Anna-Lena

Anna-Lena

12 september 2020 22:56

Men banken vill dej nog väl. Iaf så länge den handhar dina pengar.Oj, en sådan massa grönsaker. Undrar om någon skulle gilla att äta dem. Ha en fin söndag!

http://femfemman.blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

13 september 2020 08:32

Så är det säkert, de tjänar ju på att jag har mina pengar där, helt klart.
Det blev två stora fina högar, klara för avhämtning.
Tack, detsamma till dig. Anna-Lena.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

14 september 2020 05:18

Skönt att det var bra nyheter från banken! Oj så mycket näckrosblad!
Nu är det redan måndag igen och jag önskar er båda en ny bra vecka!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
wiolettan

wiolettan

14 september 2020 08:27

De kändes bra med sådana nyheter.
Ja, hela sjön var nästan full av näckrosblad så kommunen hade ett stort jobb med att rensa.
Tack och detsamma till dig Anki. Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

14 september 2020 09:52

När man äntligen får post vill man naturligtvis att det ska vara trevlig post.
Vilken bladhög.
Hoppas du kom ut i morse och hade lika skönt sensommarvarmt som jag hade på min cykeltur.
Kram Bosse
Ps. Fina ord på slutet som vanligt

http://gotlanduppochner.com

wiolettan

15 september 2020 08:56

Helt klart, det blir liksom trevligare då.
Ja, det var två stora bladhögar vid ena sidan av Lötsjön.
Jo då, jag kom ut i morse och det var lagom med väder, lite småkyligt i tidiga ottan, men det blev varmare ju längre tiden led.
Fint att komma ut och cykla, det skulle jag vilja, men jag har ingen cykel och här verkar det ibland livsfarligt att cykla. Cyklisterna far fram med en sådan fart så jag brukar undra om de hinner stanna om det skulle vara något i vägen.
Tack Bosse. Kram tillbaka.

 
Augusta

Augusta

14 september 2020 12:53

Sá är det, vissa brev törs man inte öppna. Fick mejl frán min bank, ett mejl som skulle öppnas med bankid. Det var läskigt! Tänkte tomt pá kontot, överfört till okänt konto.
Börjar bli höst kring Lötsjön ser det ut som.
Idag lyser solen, ha en bra dag.
Kram

http://https://nouw.com/gulahuset

wiolettan

15 september 2020 08:59

Eftersom jag hade haft det bökigt med samtalet med banken några dagar innan, så hoppade hjärtat till.
Öppna med bankid? Då skulle jag också bli förvånad, något måste ju ha hänt. Det händer ju så mycket brottsligt nu för tiden med koder och allt.
Ja, nu har det börjat att dra ihop sig till höst och snart så är den här på riktigt.
Tack detsamma till dig. Kram!

 
Amisa

Amisa

15 september 2020 01:22

Skönt att det ordnade sig med din bank så att du inte behöver känna dig orolig över det längre! Jag undrar just hur man ska klara sig i Sverige när man blir gammal och glömsk, det går ju inte ens att gå till mataffären och köpa mat utan att behöva komma ihåg en PIN-kod?

Dom gula blommorna i sjön var kanske sjögull och inte näckrosor? Det är en invasiv art som snabbt gör att sjön växer igen och hela ekosystemet blir rubbat. Näckrosor växer inte igen på samma sätt.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

 
wiolettan

wiolettan

15 september 2020 09:13

Jag blev verkligen lättad, det kändes så jobbigt att vara för trött för att fatta och hinna med knapptryckningar, hit och dit.
Ja, det undrar jag också, men då får man kanske hjälp. Gammal är jag ju redan, men inte så väldigt glömsk.
Vi brukar använda kontanter då vi handlar mat, än så länge.
Aha, men du har säkert rätt om detta med det som jag trodde var näckrosblad. Det har funnits mängder och kommunen verkar ha jobbat mycket för att få bort dom.
Tack för att du rättade mig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards