Direktlänk till inlägg 16 mars 2021

Det är så roligt att leva, för då får en se hur det går.

Av wiolettan - 16 mars 2021 08:33


 

Vi tog en promenad på morgonen, före frukost, för att få lite ny syre i lungorna, eller kanske mest för att försöka få lite ”spring i benen”. Ja jag vet, spring i benen betyder att man inte vill sitta still utan röra på sig, nästan hela tiden. Nu gäller det ju sannerligen inte mig, men jag vill gå ut och gå för att inte säcka ihop, lite spring i benen skulle allt behövas i den här kroppen.

 

Ja, jag vet det också, det är inte alla dagar som är bra dagar, så att säga, men en del dagar är lite bättre än de dagar som inte är så bra, om jag säger så. Och, då ser ni, då är det bäst att passa på. För, vi lever en sekund i taget och den sekunden är nu, var det en poet som sa.


Det blir inte så mycket skrivande här på bloggen, men jag hoppas att jag ska känna mig bättre snart och framför allt, må bättre. Inte många stunder i taget som jag kan skriva här.



 

Men, tillbaka till promenaden. Vintergäcken lyser så fint. Vill gäcka vintern, enligt namnet.





 

Även krokusen vill visa sig nu då det börjar att bli lite varmare i luften.



 

Snödropparna, utan snö.



 

Vi gick förbi vår kyrka, Centrumkyrkan. De har inga gudstjänster där nu, på grund av pandemin. Sänder över nätet.

Bygget som ni ser längre bak i bilden, där ligger vår vårdcentral som jag ska gå till för att få vaccin mot Corona. Jag har fått ett brev om att det är dags och ska beställa tid hos min vårdcentral, men dit ska jag inte ringa då det gäller Corona och på nätet kan jag inte beställa tid, står det. Jaja, jag får avvakta, fast det känns som om det brådskar.



 

Stadskyrkan ligger inte långt därifrån. Stor fin och pampig.


 

Så kom vi till denna gata. Inget märkvärdigt men den, kan tyckas, men jag tog en närbild på de båda övergångsmärken som står där.


 

Denna, inget speciellt. En man som vanligt går över.


 

Men titta, har ni sett? En kvinna på varningsmärket. Det är första gången som jag ser ett sådant. Det tyckte jag var riktigt trevligt.


 

Annan sak som var trevligt att se var denna vattenpump, tyckte jag, ända tills det att jag skulle försöka få lite vatten, det gick inte,


 

 Så strax innan vi var hemma så såg vi detta hjärta i ett skyltfönster. Ett hjärta i ett hjärta.

 

 

 
 
Gunnel

Gunnel

16 mars 2021 09:24

Så mycket blommor du hittade på din promenad. Det lättar upp humöret avsevärt. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

wiolettan

16 mars 2021 12:07

Visst gör det, påminner oss om att snart kommer vår och sommar. Många blir gladare av bara den vetskapen. Kram!

 
Ingrid

Ingrid

16 mars 2021 10:36

Så många härliga vårblommor du har att glädja dig åt på dina promenader. Nog är Stockholm en väldigt vacker stad, men nu är det länge sedan jag var där.
Ha det så gott och ar rädd om dig.
(Hoppas att du och Mysingen fått era vaccinationer?)
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

16 mars 2021 12:09

Ja, det fanns en hel del på sluttningar och liknande.
Stockholm är en fin stad och det är Sundbyberg också. Du får åka en tripp sedan då det blir bättre tiden.
Tack och detsamma till dig.
Jag har fått brev om vaccinet, men inte Mysingen som är ett år yngre än mig.
Kram!

 
Preciosa

Preciosa

16 mars 2021 10:49

Hej Wiolettan!
Härligt att kunna gå ut och roligt för mig att se lite av stan i dina bilder!
Huset som byggs är det där Helsa ligger eller har du To Care?
Ja vaccinet får ju 80+ nu och nästa gång är det 70+.
Nu är Astra Z stoppat i dag. Bra för jag vill inte ha det som många andra efter allt strul. Ja vi får se...
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

16 mars 2021 12:16

Hej Preciosa!
Ja, jag försöker att komma ut ibland och har bra hjälp och stöd av Mysingen.
Det är Helsas vårdcentral som ligger där. To Care vet jag inget om.
Jag har fått kallelse men har inte kommit fram och kan boka ännu. Mysingen är ett år yngre så det brevet kommer senare.
Det har ju låtit som om det har varit mycket strul med Astras vaccin, men jag vet inte.
Kram!

 
tant Hanneles bokparadis på Hisingen

tant Hanneles bokparadis på Hisingen

16 mars 2021 11:04

Kul när vårblommorna kommer upp även på vårt berg, vatten med minusgrader på natten kanske inte fungerar... ha en bra dag!

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

16 mars 2021 12:17

Nu har blommorna börjat komma upp och det känns som om våren närmar sig med stormsteg, fast det fortfarande är minusgrader på natten.
Tack och detsamma till dig.

 
Amisa

Amisa

16 mars 2021 11:46

Ja tänk så många sekunder av vårt liv vi bara slösar bort utan att göra något speciellt meningsfullt med den! Men ibland behöver vi bara få softa och vara i stillhet och fundera över livets mysterier. Vi kanske inte borde döma oss själva så ofta, utan tillåta oss att bara vara?

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

wiolettan

16 mars 2021 12:19

Det har du rätt i, tiden går så otroligt fort och vi får följa med. Men, vi behöver inte alltid prestera, känner jag, utan kan ta och hämta nya krafter ibland emellan varven.
Attbaravara, det kan behövas och då ska vi ta oss dom stunderna.

 
Anna-Lena

Anna-Lena

16 mars 2021 12:13

Du visade fina bilder från promenaden. Du orkade en bra bit ju.
Härligt tid när de första vårblommorna kommer.
En dag i taget, det går vi alla ta. Kram fina tjej!

http://femfemman.blogspot.com

wiolettan

16 mars 2021 12:21

Det var lugnt och fint ute, ingen blåst och nästan inga uppförsbackar, härligt.
Ja, våren kommer nu så sakta, dag för dag, ibland bakslag, men framåt går det.
Tack Anna-Lena, detsamma till dig.

 
Znogge

Znogge

16 mars 2021 16:00

Så många vackra vårtecken under en promenad. Det känns hoppfullt att våren gör framsteg tycker jag. Dessutom är det skönt att komma ut när man orkar.
Hoppas det löser sig med vaccinet. Just nu är det ju så rörigt sedan Astra Zenecas stoppades. Vi kan nog i alla fall vara ganska så säker på att planeringen inte håller.

Kram och god tisdagskväll!

http://znogge.wordpress.com

 
wiolettan

wiolettan

16 mars 2021 17:02

Ibland kan jag ha tur och denna morgon var det så. Eller kanske att vi gick precis de vägar där vi kunde få syn på vårtecken.
Det känns som ett måste att gå ut, eftersom det är så jobbigt ibland, men väl ut i den friska luften så känns det bättre.
Ja, vi får hoppas att det löser sig, kan bara avvakta.
Nog blir det förseningar, det kan jag tro också, vi får se.
Tack detsamma Znogge. Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ditte

Ditte

16 mars 2021 22:50

Kloka ord!Och vi vet vad vi har idag, eller just nu, men inget om morgondagen. Så sant. Brukar också tänka så. Önskar så att du ska må bättre och även känna dig bättre.
Fint att du och Mysingen kunde ta en promenad och titta lite på våren. Väldigt trevligt att gå med.Mycket känner jag igen men en kvinna på en "gåskylt" hade jag inte sett tidigare.. Positivt!
Många tankar till dig.
Varm kram!

http://https://dittemitti.se

wiolettan

17 mars 2021 21:25

Så är det Ditte och därför är det viktigt att ta till vara den dag som är nu.
Jag inser väl så smått att hjärtat vill inte alltid som jag vill och inte heller ryggen och höften, men jag är som du, envis, så jag försöker att gå ut på en morgonpromenad, för då är jag som bäst, kan man kanske uttrycka det.
Våren börjar titta till oss, men försvinner på nätterna då kylan vill ta överhanden. Brukar ju ofta vara så denna årstid och även i april.
Roligt att du är med oss, i för dig kanske lite kända trakter.
Den skylten var det trevligt att se, hade heller aldrig sett den förut. Undrar hur det kommer sig att det blev en dam på en skylt?
Tack och detsamma till dig. Kram!

 
Göran

Göran

17 mars 2021 07:57

Jomenvisst är det härligt att leva! Min mormor, död sedan snart 50 år, brukade säga; "Man ska vara glad att man lever när det finns så många som är dö´a!"

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

wiolettan

17 mars 2021 21:26

Det var en mycket klok mormor du hade. Hon satte ord på det som vi också känner, på sitt sätt.
Trevlig kväll!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards