Alla inlägg den 26 januari 2022

Av wiolettan - 26 januari 2022 10:15


Då har vi redan kommit mitt i veckan och snart slut på januari månad. För mig känns det otroligt att det har gått över en månad sedan julafton. Vart försvinner tiden och gör jag något vettigt av den? Jag vet inte. Det vanliga för att livet och tillvaron ska gå runt för oss, gör jag ju förstår.


Idag till exempel så har vi tvättstugan. Så det  blir lite spring fram och tillbaka. Jag är tacksam att vi har tvättstugan i samma fastighet som där vi bor, så vi behöver inte gå ut. Är också tacksam över att jag kan gå ner och jobba med tvätten, att det är en sådan bra dag och att jag känner mig utsövd. Jag har sovit mycket dåligt i flera nätter och då blir jag så elak och tvär. Eller lättirriterad, vill helst vara ensam och för mig själv sådana dagar. Onödigt att mitt tråkiga humör ska gå ut över Mysingen som inte har gjort något.


   

Jo, igår gjorde han något trevligt. Han kom hem och förärade mig denna mysdress. I min färg också. Vi förlovade oss för 15 år sedan igår. Där har vi tiden igen, som bara försvinner.


   

Denna har jag också fått av Mysingen, en fin bok.


 

Signerad och allt av författarinnan, Kerstin Svensson. Hon har ritat och målat så fina bilder i boken och med texter av psalmer, sånger,  eller andra citat.


Tack för dofter och smaker,

för färger och ljus,

för skapelsens skönhet,

för vindarnas sus.


Tack för möten i samtal

för konst och musik,

för skrattet för gråten

som gör livet rikt.


Oj, tvättstugan kallar.


Hoppas att ni alla mina bloggvänner har en bra dag.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards