Alla inlägg den 17 februari 2013

Av wiolettan - 17 februari 2013 09:13


Det var ett mycket lurigt underlag på gångbanorna i morse. Som tur var så hade min kloke mysing sina broddar på sig och jag kunde hålla honom i handen och allt gick bra.

Det hade varit någon plusgrad i går på dagen och i morse var det en minusgrad, klart att det kan bli otäckt halt. Farligt, mycket farligt.


Hjärtan, jag brukar ju sätta ut bilder på hjärtan som jag hittar ute i naturen. I morse var det i ett skyltfönster jag såg dessa.


 

Jag tycker att de lyser så klart och fint.


Att träffa på djur ute är också något som jag tycker om. Idag hälsade jag på en "ny" hund. Jag menar att henne hade jag inte sett förut. 14 månader och uppträdde som en lekfull valp. Varje gång som jag får klappa eller krama en hund eller katt så önskar jag att vi kunde ha något husdjur hemma hos oss. Att få en massa kramar och pussar, jättemysigt. Men, det verkar få bli mysingens jobb hädanefter också.


 

Men jag såg denna också idag. En katt.  Hängde på en trädgren. Ni ser att vi fortfarande har en hel del snö.


Detta hittade jag i Optimistens låda:


Att inte ha alla saker

som man skulle vilja ha,

är en nödvändig del av lyckan.


Menas det som så att jag är lyckligare utan katt? Tro det?


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards