Direktlänk till inlägg 17 februari 2013

Önskar alla en trevlig söndag.

Av wiolettan - 17 februari 2013 09:13


Det var ett mycket lurigt underlag på gångbanorna i morse. Som tur var så hade min kloke mysing sina broddar på sig och jag kunde hålla honom i handen och allt gick bra.

Det hade varit någon plusgrad i går på dagen och i morse var det en minusgrad, klart att det kan bli otäckt halt. Farligt, mycket farligt.


Hjärtan, jag brukar ju sätta ut bilder på hjärtan som jag hittar ute i naturen. I morse var det i ett skyltfönster jag såg dessa.


 

Jag tycker att de lyser så klart och fint.


Att träffa på djur ute är också något som jag tycker om. Idag hälsade jag på en "ny" hund. Jag menar att henne hade jag inte sett förut. 14 månader och uppträdde som en lekfull valp. Varje gång som jag får klappa eller krama en hund eller katt så önskar jag att vi kunde ha något husdjur hemma hos oss. Att få en massa kramar och pussar, jättemysigt. Men, det verkar få bli mysingens jobb hädanefter också.


 

Men jag såg denna också idag. En katt.  Hängde på en trädgren. Ni ser att vi fortfarande har en hel del snö.


Detta hittade jag i Optimistens låda:


Att inte ha alla saker

som man skulle vilja ha,

är en nödvändig del av lyckan.


Menas det som så att jag är lyckligare utan katt? Tro det?


 
 
Marit

Marit

17 februari 2013 11:06

Lurigt är det ute. Här var det tö och nu kommer snö. Och det skall ev. regna också, så det blir riktigt fint. Ortopeden får jobb igen.

Vi skall inte ha några djur mer. Hade nästan ett zoo när barnen var små. Man blir så låst då också. Räcker med att vi får vara djurvakter, det är kul.

"ordspråket" stämmer så bra så.

Önskar dig/er en fin och skön söndag!
Kramis ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Ulla

Ulla

17 februari 2013 11:20

Ruggväder,,,och lurigt ute,,,,
Bra ordspråk,,,,stämmer bra.

Kram och ha en fin söndag,,,,,

http://hoppets.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

17 februari 2013 11:37

Djur gör mycket för välbefinnandet. Jag skulle också vilja ha ett husdjur. Katt eller hund spelar ingen roll. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

17 februari 2013 11:39

Stort hjärta på dig Wiolettan!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

17 februari 2013 12:40

kanske dags att skaffa något litet husdjur då?

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Simona

Simona

17 februari 2013 14:15

Djur är fina :) För mig räcker den katt som vi har nu... Hon ska bli 4 år i år men hon är busig och hittar hela tiden på rackartyg... Hon är även förtjust i mina blommor och har mer eller mindre förstört mina blommor så nu har jag nästan inga blommor kvar i lägenheten... Ha en fin Söndag ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
paloma

paloma

17 februari 2013 16:07

Är så glad över våra katter! att jag har förmånen att he dem i vårt liv!
vilka fina neon hjärtan ni såg! vart hittade ni dem? skulle passa bra här hemma!
Ja snön har kommit mer igen...trist jag vill ha vår!
jag hoppas du följer med till mitt nya bloghem med! kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

18 februari 2013 00:03

Skönt att ha en stöttande mysing att hålla i på promenaderna♥

Förstår din längtan efter ett djur♥ den vilkorslösa kärlek jag får av våra vovvar är så mäktig att alla ord blir överflödiga♥ Katterna inte att förglömma♥ men dom har åxå en sida där dom vill vara själva, gå på rått jakt & strövtåg ;)

Fast fniss fniss.. vet inte om Mysingen skulle vilja dela dej med ett husdjur? han vill nog pussa dej själv! hi hi.. ;)

Kram mitt i natten & sov så gott♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

18 februari 2013 10:26

Måndags kramen

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

RackarTuss

18 februari 2013 15:09

hej, ja halka nu inte utan ta vara på dig
Ha en fin dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards