Direktlänk till inlägg 16 april 2013

Favoritdjur

Av wiolettan - 16 april 2013 11:30


Idag känns det, för första gången i år, som om våren är på gång.  Luften kändes nästan lite varm, många promenadstråk är fria ifrån snö, is och grus, detta som hör vintern till. Jag var till och med tvungen att ta på mig en mellanjacka, så varmt var det i morse vid sex tiden.


 

Dessa glasögon hängde på en lyktstolpe nära Råstasjön. Ni ser dom nästan längst upp. Jag undrar bara. Hur har mannen eller kvinnan kommit hem efter att ha tappat dessa? Det var tjocka glas så ägaren måste ha mycket dålig syn.


Igår var vi och hjälpte den äldre damen. Hon har ringt flera gånger sedan dess och tackat för att vi tog oss tid. Roligt att kunna vara till nytta. Men det var inte det jag skulle skriva om utan att jag fick klappa mina favoritdjur.


 

Hon har nämligen två katter. Den ena är lite skygg och eftersom vi höll på med sopsäckar och grejade så blev den rädd och ville inte komma fram så att jag kunde klappa den.


 

Men den andra, lilla söta fick jag klappa så mycket jag ville.



 
 
Marit

Marit

16 april 2013 13:04

Hmm... Man kan ju undra vad som har hänt glasögonägaren. Kan finnas många orsaker att glasögonen var där.
Så fina katter!
Det är roligt att hjälpa till om man kan.
Idag är det rätt så varmt men regnigt =(

Önskar dig/er en fin och skön dag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Glamourwomen

Glamourwomen

16 april 2013 13:09

Oh sådana fina katter! De är så vackra djur! Min ena ligger här brevid mig i soffan just nu med tassarna rakt upp och spinner! Så kloka och roliga! Hoppas allt är bra med dig? kram fina

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

 
Annika

Annika

16 april 2013 19:16

Oj, hur kan man tappa sina glasögon bara så där, dessutom om man ser dåligt hmm....Men det var då ena söta små kissekatter. Ha en fortsatt fin vecka.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Znogge

Znogge

16 april 2013 20:08

Vilka fina katter. De är verkligen personliga och trevliga djur på alla vis!

Ha en fin kväll nu.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

16 april 2013 21:09

Det var ju verkligen mysko med de där glasögonen!
Katter är helt underbara djur. Här på Odvalds har vi en katt som heter Molle. Han ägare har flyttat härifrån för många år sedan och hämtat honom hur många gånger som helst, men han går tillbaka hit. Han bor än här och än där och är hur social som helst. Det räcker att man tittar på honom och säger "Hej Molle" så jamar han och kommer springande.

Ha det så gott!

http://stenstugu.com/wp

 
gun

gun

16 april 2013 21:14

Måste vara katastrof för glasögon ägaren. Vet hur jag kände mig för ett tag sedan när jag råkade köra över mina med bilen...
Kissekatterna ser så söta ut.
Ha en fin kväll.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

16 april 2013 22:38

Håller med! idag kände jag våren :)))) sååå mysigt! hi hi

& katter, ja dom är ljuvliga små individer♥

Kram & fin onsdag♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lillemor

Lillemor

17 april 2013 09:10

Åh, så härligt att få ta en annan jacka! Jag har också tagit fram min. :) Jag antar att vi har ung. lika varmt. Har kollat väderleken och det ser ut att vara ung. detsamma över hela landet.

Förstår att tanten var glad. Ni är fina människor.
Vilka söta katter! De är så vackert tigrerade. Är de syskon?

Ha en fin dag! // Mjuken

http://:angermanalvens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards