Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Livets struligheter.

Av wiolettan - 19 april 2013 08:30



Igår var jag inte ute på hela dagen. Lite konstigt, ovant. Men mådde inte så bra och det kändes inte som att jag skulle orka. Hjärtflimret satte igång vid 14-tiden, till långt in på natten, försvann så att jag kunde sova ett tag men återkom på morgonen igen, höll på hela förmiddagen.


Senare pratade jag i telefon med en av pensionärerna som sjunger i vår kör och blev då mycket upprörd.


Hon behandlas med Waran, för hon har också hjärtflimmer. Hade i förrgår varit till vårdcentralen och kollat värdet som var 4,3, borde ligga mellan 2-3, alltså det var alldeles för högt. Mitt var för en vecka sedan 2,3.


Hon blev naturligtvis rädd och bad att få tala med en doktor, som efter många om och men kom. Damen frågade då vad hon skulle göra då värdet var så högt.


Vet ni vad doktorn svarar?


”Gå hem och ät lite mindre”.  Även om hon är i kraftigaste laget så säger man inte så. Värdets uppgång har ju inte med hennes fetma att göra.


"Jag tycker att det var elakt och oförskämt sagt",  sa hon och var mycket ledsen.


 

Vi ska inte trycka ner varandra.




 
 
Marit

Marit

19 april 2013 09:48

Stackars dig med ditt lilla hjärta =(
Men... vilken läkare det där var! Så säger man inte även om hon är kraftig. Sånt kan man faktiskt säga snällare. Ja ja....
Hur går det med dina blåbärsris? Mina blommar nu =(

Önskar dig/er en skön dag!
Kram

http://mammayth48.wordpress.com

 
Glamourwomen

Glamourwomen

19 april 2013 10:42

Fy vilken osympatisk läkare! Honom skulle hon sätta dit för patient ombudsmannen! Så får de inte uttrycka sig! var rädd om ditt hjärta! Jag menar vad jag sa till dig förut behöver du hjälp? säg till mig kommer jag! kram finaste du.

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

 
Kaisa

Kaisa

19 april 2013 10:53

Vet du att jag tycker att många behandlas skamligt av läkare och andra som skall vara till hjälp men istället stjälps av dem.

Det blir nu allt vanligare att vi får höra att vi ansvarar för vår egen hälsa.

Hoppas du snart skall känna dig bättre och att detta trista väder skall lämna oss för lite sol och några skratt.

Stor kram på dig!

http://andestyrka.blogspot.com

 
snawitz

snawitz

19 april 2013 12:28

Tack för besöket. Jag har nu lagt till dig i Google Reader, så vi kanske möts igen

SV: visst, det finns praktikanter som är duktiga. Och då är det sällan några problem
Men jag vet hur det är att inte trivas på ett ställe. Har haft 3 praktikplatser där endast en var skaplig. Och om jag blir tvungen att göra saker som jag inte trivs med, jag då lägger jag sällan på ett extra kol

Ha en bra dag

http://snawitz.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

19 april 2013 16:26

Jag har också förmaksflimmer och äter metoprolol som lugnar hjärtat och så waran!
Nu har jag läst att det finns annan blodförtunnande medicin som inte är så knepig att ställa in. Min läkare på vårdcentralen ville inte skriva ut det, man har sände en remiss till hjärtmottagningen på lasarettet. På onsdag ska jag gå till vårdcentralen för att få ett EKG taget och så en massa blodprover inklusive PK-test.

Sedan jag började med metoprolol slipper jag i alla fall de där flimmerattackerna och hjärtrusningarna. Jag känner faktiskt inte av hjärtat alls nu.

Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ingrid

Ingrid

19 april 2013 16:45

Hej igen!
Jag har lagt till din blogg i min blogglista, hoppas att det är ok?
Kram

http://stenstugu.com/wp

 
Znogge

Znogge

19 april 2013 17:43

Så oförskämt och så opsykologiskt! Vi ser alla olika ut och ska mötas med respekt. Den läkaren hade jag aldrig satt min fot hos mer.

Hoppas hjärtat ditt håller sig lugnt nu.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
gun

gun

19 april 2013 20:18

Dålig läkare!!! Så gör man bara inte mot någon. Hoppas du
mår bättre idag. Förstår att de är jobbigt med hjärtflimmer.
Önskar dig en solig helg.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

20 april 2013 14:05

Nä man ska verkligen inte trycka ned varandra... Helgkram ♥

http://pågottochont:blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards