Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Möt våren i Sundbyberg.

Av wiolettan - 27 april 2013 09:33


Det hade inte varit så god stämning där hemma en tid och Jocke kände sig inte helt utan skuld. På kvällen bad han högt sin aftonbön:

"Käre Jesus, du måste hjälpa mig att bli snällare, och så får du ge min mamma starkare nerver".


Idag lördag, i mitt tycke den bästa dagen på veckan. Det har jag alltid tyckt ända sedan jag började mitt yrkesliv. Nu är jag ju "ledig" alla dagar, men lördag är fortfarande favoriten.


Plus tre grader i morse, solen sken och jag tog lite vårbilder allt eftersom vi vandrade. Det blev rätt så många, visar här en del.


 

Förvaltaren hade satt lite fina penséer utanför porten.


 

Vid slänten ner till Tulegatan har det kommit upp en mängd olika vårblommor.


 

Dessa maskrosor och någon slags blommande buske såg vi också i morse. Maskrosorna syns inte så bra, men lite vid väggen. Ser några tussilagon också.


 

Tussilago, verkar nästan som om någon hade plockat dom och sedan slängt dom.


 

Tycker att det verkar som om några har börjat bygga sig ett bo. Troligen skator.


 

Här är det  sjöfåglar som ligger och ruvar i sina reden, vid Råstasjön, skrattmåsar, tror jag.


 

Slutligen en "vårbild" av oss två. Men vad har mysingen på huvudet?


Önskar er som läser min lilla blogg, en trevlig helg.




 
 
Lena

Lena

27 april 2013 10:46

Tror Mysingen står precis i en lyktstolpe! läcker hatt blev det :))

& lappen ja, & alla om...

Vet du vad jag tror? att det är dags att förnya dej med en NY HÅRFRISÖRSKA!! & jag förstod på en gång hur du ville ha ditt hår! Man ska vara glad & nöjd när man går därifrån & blivit förstådd :))

Kram på er båda & fin lördag♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

27 april 2013 11:52

Det var en intressant han fick på huvudet. Skuggor kan verkligen ge roliga effekter i bilder!

Hoppas ni får en härlig lördag för visst är det en bra dag :-)

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

27 april 2013 12:02

Tack för den fyndiga inledningen!
Och många härliga vårbilder fick du ihop på promenaden och som avslutning mysingen med sin gloria. ;)
Trevlig helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
snawitz

snawitz

27 april 2013 13:51

För mig som bor i Västerhaninge är Sumpan egentligen fel sida om Slussen.
Men det är en mysig liten stad. Har promenerad runt Lötsjön, och där är det vackert.
Den promenaden kanske vi kan göra när vi känner varandra bättre.

Ha en fortsatt bra helg

http://snawitz.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

27 april 2013 15:06

Din man gick iväg med gårdagens middagstallrik på huvudet, kanske för att slippa diska den igår! :-)

Bra bön som pojken hade, det är ungefär som jag bett den själv, hi hi...

Kram på dig fina Wiolettan!

http://andestyrka.blogspot.com

 
GeddFish

GeddFish

27 april 2013 20:30

Det är underbart med barn och deras tankar!
Jag njuter av dina vårbilder. Vad betr Mysingen tänkte jag med en gång på en doktorshatt.
Trevlig lördagkväll, idag har det varit soligt och fint!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Marit

Marit

28 april 2013 10:33

Hi hi, bönen var bra! =D
Visst är det härligt med alla dessa blommor som kommer upp nu o.d
Jag njuter.
Mysingen ser ut som en jonglör. Sådana som snurrar tallrikar på huvudet. Den andra tallriken har han i handen ;)

Önskar dig/er en skön och fin dag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Glamourwomen

Glamourwomen

28 april 2013 13:59

Är det lyktstolpen som syns ovan för huvudet? Vilka fina vår bilder! Jo lite saknar man nog Sundbyberg som ju varit mitt hem i nästan 30 år! KRAM

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

 
blessingsrehab

blessingsrehab

29 april 2013 07:41

Godmöra <3...Lördag är mysdag :)...Vi har inte alls kommit så långt i våren här. Planteringarna har börjat men inte möe mer. Men det är vår och de sopar grus för fullt. Hehe ine vet jag vad gubben har på hövve men nog ser det ut som han har en stor fisk i handen..Puss från Blessen <3

http://blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

29 april 2013 14:23

Hej-hej
Härliga bilder! Och snygg lyktstolpehatt ;-)
KRAM

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards