Direktlänk till inlägg 16 september 2013

Hjärtan.

Av wiolettan - 16 september 2013 09:04


Så har denna helg försvunnit med dom andra. Det har varit några jobbiga dagar, eller nätter närmare bestämt, med flera långa och jobbiga flimmerattacker, men nu får vi se framåt. Det finns lite kvar av optimism i mig ännu.


En liten historia kanske skulle pigga upp. Kallas nog för sjuk humor.


Pettersson har skadat handen och på sjukintyget har doktorn skrivit  "Vistas ute".

Vid återbesöket blir han sjukskriven en vecka till.

Pettersson vädjar till doktorn:
"Jo, nu när jag är bättre, kan jag väl få vistas inne åtminstone på nätterna"?



På tal om hjärtflimmer, några hjärtan som jag har fotat ute i naturen, sett dom förut på någon av våra promenader.


 

Här hade regnet bildat ett vackert hjärta.



 

Nästan ett hjärta, i stenbeläggningen på trottoaren. Förstår inte hur det har kunnat bli så.



 

Detta förstår jag inte heller, verkar nästan som ett brustet hjärta.






 
 
GeddFish

GeddFish

16 september 2013 09:49

Du fina optimistiska Wiolettan, du ser så många hjärtan. Så synd att du har så besvärligt med ditt flimmer!
Jag skickar goda tankar till dig, det är vad jag kan göra. Och hoppas du får en fin måndag!
Här är höst och regn, men jag ska liva upp dagen med mitt besök, som jag gör snart. Kramar♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Simona

Simona

16 september 2013 09:50

Du hittar alltid så många hjärtan och olika hjärtan i alla former. Glad blir man av hjärtan Kram ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
Eva

Eva

16 september 2013 10:04

God morgon...trist med flimmer som inte ger sig,gillar du också hjärtan? jag älskar hjärtan :) ja jag hoppas du får en skön dag även i regnet men den var ju bra din roliga historia :) kramen

http://evasblogg.blogg.se

 
znogge

znogge

16 september 2013 10:29

Så jobbigt för dig med dina attacker. Måste ta både på ork och humör. Är du tillräckligt välundersökt av din läkare? Bara en tanke...

Hoppas din vecka börjar på bästa sätt!

Många kramar!

http://znogge.wordpress.com

 
Marit

Marit

16 september 2013 11:19

Hej!
Nu äntligen ska jag besöka dig. Har haft lite ont samvete för att jag inte besökt någon nu.
Stackars dig med ditt hjärta. Tja man måste ju vara optimist och leva på hoppet ;)
Fina hjärtan som du har fotat!
Hihi... vitsen är bra :D

Ha en trevlig och fin måndag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Ingen bild

Måna

16 september 2013 11:48

Hjärtan till dig <3<3
Här har det blivit svalare och regnat litegrann.
Då blir det nog mer svamp.
KraMen

 
Kaisa

Kaisa

16 september 2013 11:59

Du är omsluten av kärlek som bär dig genom läskiga dagar med hjärtflimmer.... Du är ett stort hjärta hela du! Kram ❤❤❤❤❤

http://andestyrka.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

16 september 2013 12:01

Så duktig på är på att hitta hjärtan. Det sista var vackert tycker jag!
Hoppas att din läkare kan hitta någon medicin som hjälper mot de jobbiga flimmerattackerna.
Hoppas att du har en fin måndag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Piedra

Piedra

16 september 2013 14:44

Visst är det underbart med alla hjärtan man hittar ute! Jag brukar också samla på hjärtan. Det brustna hjärtat tycker jag ser ut som om det blivit lagat.
Finns det inget som hjälper mot ditt hjärtflimmer? Det måste ta väldigt mycket kraft av dig.
Varm kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
gun

gun

17 september 2013 18:22

Vad hjärtan du ser... Även jag undrar finns det inget mot hjärtflimmer? Låter så otäckt när du skriver om det.
Hoppas du mår bättre nu.
Kramar gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

18 september 2013 08:39

God morgon :) kikar in & önskar dig en skön dag kram

http://evasblogg.blogg.se

 
Annika

Annika

18 september 2013 10:41

Ha,ha... ja han hade inte haft det lätt sen sitt förra läkarbesök. Kul historia. Du har nu bildbevis att det finns kärlek och hjärtan överallt bland oss. Ha en fin dag i regnet.

http://www.badtant.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards