Direktlänk till inlägg 5 oktober 2013

Bilder från resan.

Av wiolettan - 5 oktober 2013 08:50


Lördag, den bästa dagen i veckan, tycker jag, av många olika anledningar men jag ska inte nämna några. Joo, kanske två då, "ring så spelar vi" på radion, samt "melodikrysset" också på radion.


Beträffande vår Norrlandsresa. Vi hade bestämt att vi skulle besöka Fulufjällets nationalpark i Dalarna och gå upp till Njupefallet.


Kvällen innan fick jag förmaksflimmret och var då av förklariga skäl rätt så slut och orkade inte med några större ansträngningar.

 

Men så här långt kom vi i alla fall.


 

Och fick se detta vackra fall, Sveriges högsta.


 

Lite brant var det emellanåt att gå, uppför.

       

Några fler bilder ifrån resan. Anders Zorn känner ni kanske igen. Därefter hans grav.


       

Vasaloppets mål, ser ni här.                 Marilyn Monroe prydde väggen, hon var underbar.  Här sov vi så gott.


 

Här, ser ni vad jag åker på? De som hyrde ut dessa trodde nog inte sina ögon då det kom två pensionärer över de sjuttio och ville åka. Det var jätteroligt att trampa, mysingen fick sitta fram. Jag har aldrig gjort detta förut men det var skoj. Man kunde komma fram på järnvägsspåret i över en mil, det kommer inga tåg där, men vi kortade av det lite. Soligt och vindstilla var det och vi kunde stanna och plocka lite lingon att äta. Helt klart en stor upplevelse.



 
 
Ingen bild

Simona

5 oktober 2013 10:09

Vilka härliga bilder! Den du åker på kallas Dressin, men kallas också för rälscykel.... Har aldrig åkt på en Dressin men jag har sett en dressin förut och sett andra cykla på dem... Kram ♥

 
Znogge

Znogge

5 oktober 2013 11:14

Jag hade gärna testat att cykla på dressin! Ett härligt sätt att ta sig fram i naturen :-)

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Bling

Bling

5 oktober 2013 13:04

Vilken trevlig resa ni varit på, brukar se Vasaloppet på tv. och det ser vackert ut däruppe, kunde jag tänkt mej att prova att cykla så :)
Lördag gillar jag me ;)
Kram <3

http://savebling.blogspot.se

 
Piedra

Piedra

5 oktober 2013 15:33

Det är så underbar natur där norröver. Jag längtar dit igen! Just nu känner jag att jag skulle passa på orten "Mörkret" som är på vägskylten. Vad härligt det ser ut med dressincykling! Jag har aldrig provat på det, men det finns möjlighet här i närheten om jag känner att jag skulle orka någon gång. Varm kram! ♥♥♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

5 oktober 2013 18:20

Hej!
Så ni har varit på resande fot nu.
Härliga bilder.
I Småland såg vi en gammal man som åkte i en dressin. Den använde han nog dagligen. Det såg lite ovanligt ut när han kom med den.

Ha det gott!
Och kram på er ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Anita

Anita

5 oktober 2013 18:59

Så vackra bilder och vad tråkigt att du fick förmaksflimmer. Jag har varit i Dalarna en gång men det är säkert 35 år sedan. En Dressintur fick jag i 65 årspresent av min dotter och nästan samtidigt fyllde min man 70 år. Hon samla ihop ett helt gäng i åldrarna 3-70 år som var med. Det var trevligt och jag har cyklat en gång till sedan.Ha det bra.Kram/Anita

http://www.123minsida.se/AnitaPaxi

 
Kaisa

Kaisa

5 oktober 2013 20:24

Jättefina bilder och det verkar dom en härlig tur ni fick..

❤️ varm kram fina du ❤️

http://andestyrka.blogspot.com

 
Melody

Melody

6 oktober 2013 10:28

Så roligt att få se vattenfallet! Vi var där i slutet av augusti och när vi kom fram låg det en tät dimma framför fallet och vi såg ingenting! Lite snopet efter bilfärd och vandring dit!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
Eva

Eva

6 oktober 2013 10:28

så mysigt ni haft det & vackert fall :) härligt med upplevelser eller hur..ha en skön söndag kram

http://evasblogg.blogg.se

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

7 oktober 2013 22:14

Åh vilka vackra bilder!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

8 oktober 2013 15:08

Trevlig resa Ni verkar ha haft. Jag älskar Dalarna & undrar om jag kan ha varit Dalkulla i ett tidigare liv??. Känner mig alltid så hemma där :). Synd Ni missade Borlänge, Ni kunde ju ha hälsat på Lena & vovvarna. Kram från ett soligt & varmt London ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
gun

gun

8 oktober 2013 17:43

Vilka fina bilder som du tagit.
Synd bara att du fick känning av ditt hjärtflimmer.
Hoppas du mår bra nu.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

8 oktober 2013 19:47

Tack för att vi oxå fick vara med på ett hörn. Fina bilder. Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
TantGlad

TantGlad

9 oktober 2013 05:22

Villka fina bilder, och mörkret var en rolig skylt.
Cyckeln ÄR ju bara för läcker tycker jag.
Villken mysig upplevelse du fått haft.
Ha en fortsatt jättefin vecka nu!
Kraaaam!

http://TantGlad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards