Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

Plus och minus.

Av wiolettan - 13 augusti 2014 11:16


Livet är omväxlande även som pensionär. Det händer både bra, mindre bra och dåliga saker. Igår till exempel hade jag förmaksflimmer och kom inte ut på någon promenad. Idag, flimret borta, vi har vandrat cirka 6 km och det känns bra.


Kommer ni ihåg att jag berättade om att vi hade fått presentkort för 700 kr som affärerna sa att vi inte skulle få använda för att de var ogiltiga? Det hade varit så mycket bedrägerier och förfalskningar av presentkort så företaget hade varit tvungen att upphöra med dom. Vi sände in alla 7 korten och har väntat.

 

Vi har nu fått våra 700:-, helt underbart.


Idag var vi och besiktigade bilen. Vi har en gammal Citroen från år 2000, fjorton år alltså. Den har varit snäll och har inte krånglat. Slitage blir det ju och saker går sönder, men den går.  Men, nu gick den inte igenom besiktningen. Det var de bakre bromsslangarna som det var fel på. På höger bak var det läckage och vänster bak skadad. Kanske inte kan säga så mycket om det efter så många år.


Men det  blir till att laga och besiktiga om. Våra 700 räcker nog inte.


 

Skulle bädda sängen och vad kom då fram på lakanet? Jag tycker i alla fall att det ser ut som ett hjärta. Kan tänka mig att det är en luftbubbla under.


 

Detta gem hittade vi ute på vår morgonrunda. Ett sån´t vackert hjärta. Ska nog föreställa ett hallon -eller jordgubbshjärta.



 
 
Bling

Bling

13 augusti 2014 12:10

Va bra att det ordnade sig med pengarna :) ibland saknar jag bil, men inte besiktning, där kan det bli tråkiga överraskningar om man har otur :/
den hjärtliga resan håller i sig =) det är kul med alla hjärtan som dyker upp.
Kram

http://ting-bling.blogspot.se

 
TantGlad

TantGlad

13 augusti 2014 13:55

Förstår livet är omväxlande, och som det är för de flesta kan jag tro.
Besikta bilen är inget kul, och oftast så blir det dyra reperationer man får betala. 700kr blir ju en liten hjälp i alla fall. Man får vara glad för det lilla.
Hjärtan är fint.
Nu hoppas jag att du håller dig pigg och kry och så önskar jag dig fina bloggvän en fortsatt fin dag.
Kraaaaam!

http://tantglad.bloggo.nu

 
znogge

znogge

13 augusti 2014 14:47

Grattis till pengarna! Men det var ju inte mer än rätt att ni fick dem. Otur med bilen men med så många år på nacken händer ett och annat...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

13 augusti 2014 17:10

Vilken tur att ni fick era pengar trots allt.
Usch, bilar kostar bara pengar, ändå är det ett måste att ha dem haha. Har man tur så håller de länge och går problemfritt.

Vad roligt att du också gillar slott. Jag har inte varit inne i så många, mest skådat dem från utsidan, men jag borde börja utforska dem inifrån också, i alla fall borde man ta chansen i dem man får gå in i.

Skönt att du var piggare idag igen så ni kunde komma ut på er promenad. Vad rädd om dig!
kram

http://sessie.se

 
Ingrid

Ingrid

13 augusti 2014 19:01

Det var ju jättebra att ni stod på er så att ni fick ut era pengar, även om de nu inte räcker så långt.
Du är så duktig på att hitta hjärtan överallt!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
gun

gun

13 augusti 2014 21:30

Bilar är ingen sparbössa .....men det var bra att ni fick pengarna till slut och det blev ett litet bidrag till reparationen.
Oj, vad hjärtan som du ser och hittar.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

14 augusti 2014 07:15

Du hittar alltid hjärtan lite varstans "ler" Vad bra att ni fick de 700 kr. Otur dock att eran bil inte gick igenom besiktningen. Du och din man är så duktiga att gå promenader ☺. Du får vara rädd om dig nu när du får förmaksflimmer lite då och då.
Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Eva

Eva

14 augusti 2014 08:40

ja att få pengar är alltid bra :) grattis bilar är inte så kul vi har köpt nya dom 2 sista för att slippa allt strul :) hoppas det löser sig o att du får en fin dag kramen

http://evasblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards