Direktlänk till inlägg 28 november 2014

"Ingen fara", som mannen sa.

Av wiolettan - 28 november 2014 09:22


Tittar ut och ser lite av en blå himmel, några flikar bara men det känns fantastiskt. Vi har ju haft så grått och dimmigt länge nog nu. Hörde på TV i går att det var rekord för Stockholmsområdet att ha så få soltimmar som vi har haft denna november, minsta antalet sedan mätningen började, från början av förra seklet, tror jag. Så, det kan bara bli bättre och bättre.


Vi behöver ju solens strålar även på hösten för att kunna leva och må bra.


På tal om att leva. Då min mysing var ute och gick i förrgår, såg han en äldre man med rullator. Vi känner till den mannen lite för vi har i alla år mött honom, vid olika tillfällen, han bor inte så långt ifrån oss. Men nu har han varit osynlig i månader och vi har funderat om han kanske inte lever längre.  Men där fanns han så mysingen kunde inte annat än utbrista:


"Hej, jasså du lever än?" Lite rakt på sak kanske och burdust, men min mysing tänker sällan före han pratar utan det som kommer upp i hjärnan kommer ofta ut ur munnen.


Men i det här fallet var det ingen fara, för mannen log underfundigt och sa:


"Jaa, går man ut då det inte är allt för mycket trafik, så överlever man".


 

En annan som har överlevt i många år är denna gamla kaktus. Novemberkaktus, så nu blommar den.


 

Min vita novemberkaktus blommar också.


 

Detta hjärta låg helt öppet på min väg, igår. Ett litet, syntes knappast. Lite tilltufsad, som vi alla blir förr eller senare.





 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

28 november 2014 10:00


Så fina dina kaktusar är, wow så de blommar. Hjärtan har du runt dig över allt. Nu har det vänt och det börjar att ljusna, snart är våren här och fåglarna börjar att kvittra. :)

Varm kram men ljus och hjärta! ♥

http://egopyret.blogspot.se

 
Geddfish

Geddfish

28 november 2014 10:10

Så glad jag blir över dina fina inlägg ♥
Och alla dina hjärtan ♥ ja, visst kan man bli tilltufsad ibland.
Jättefina kaktusar! Jag har bara en, men den blommar också, glad för det.
Varm kram ♥ fina du, Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
znogge

znogge

28 november 2014 13:10

Vilka vackra kaktusar och ännu ett fint litet hjärta! Du kan verkligen titta med rätt ögon!

Kram

http://znnogge.wordpress.com

 
Ingen bild

Bosse Lidén

28 november 2014 17:46

Det var rakt på sak. Tänk om gubben svarat nej.
Jag har aldrig sett vita novemberkaktusar förr. Jättefina.
Helgkram Bosse Bloggvandrare som ser fram emot Idol i kväll.

 
Piedra

Piedra

28 november 2014 18:27

Jag älskar dina bilder av alla hjärtan du hittar! :) Och vilka vackra kaktusar du har! Det är också sådant man blir glad av. Och vilken underfundig man sedan. Härligt! Varm kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
gun

gun

29 november 2014 09:13

Blir så glad när du skriver lite.
Saknar dig när du inte är här....
Vad fina dina novemberkaktusar är
och jag lyckas aldrig med dem.
Hjärtan igen:):), du har ett hjärta av guld och
därför hittar du alltid hjärtan.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Tezz På S/Y Endeavour

Tezz På S/Y Endeavour

29 november 2014 18:33

Det är verkligen hjärtan på den väg du vandrar..
Ha en fin lördag
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards